link_mdr
aktualności
2012 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 96 |
  9. 97 - 106 |
  min min min min min min min min min min
02 lutego 2012

Obniżanie krawężników 2012

Rusza kontynuacja akcji niwelowania wystających krawężników. Sekcja Rowerowa przekazała właśnie do ZDiUM-u listę miejsc, gdzie powinny zostać obniżone krawężniki w tym roku. Nie tylko na drogach rowerowych, ale też na przejściach dla pieszych.

W odróżnieniu od dwóch poprzednich przetargów, które skupiały się na liniowych odcinkach (np. Powstańców Śląskich, Legnicka, Wyszyńskiego, Krzywoustego, Pl. Grunwaldzki, Curie Skłodowskiej, obwodnica śródmiejska) ten pakiet zawiera zebrane z 3 lat pojedyncze interwencje użytkowników oraz WIRu. Dlatego są w bardzo różnych częściach miasta i poprawiają dostępność istniejących dróg rowerowych, parkingów, obniżają jedne z ostatnich wysokich krawężników na przejściach dla pieszych oraz przygotowują obniżenia pod planowane inwestycje.

Poniższa lista życzeń oczywiście nie wyczerpuje tematu - będzie on się zapewne jeszcze długo ciągnął, zwłszcza przy coraz mniejszym budżecie rowerowym, który nie pozwala na szerszą listę w 2012 roku.

Sekcja systematycznie zbiera podsyłane przez rowerzystów sugestie i prośby o obniżenia krawężników. Zgłaszając swój postulat warto załączać fotkę z oznaczeniem krawężnika. Realizacja nastąpi jednak raczej nie w tym roku.

Część zdjęć do poniższego spisu znajdują się w galerii obok. Wszystkie zdjęcia w pliku PDF.

  1. Rondo Reagana – dojazd do parkingów Bike&Ride – obniżenie krawężnika na długości 3 m wraz z likwidacją łańcucha pomiędzy dwoma słupkami w jednym z poniższych miejsc – do ustalenia podczas wizji terenowej.
  2. Ul. Plac Grunwaldzki – wjazd z jezdni na chodnik. Usunięcie słupka i obniżenie krawężnika na długości 2m.
  3. Plac Powstańców Warszawy – wjazd z zatoki autobusowej na ciąg pieszo-rowerowy (w rejonie ul. Mazowieckiej, przed mostem) – 2 m
  4. Ul. Klecińska – stara jezdnia – włączenia z drogi rowerowej w starą jezdnię ul. Klecińskiej na jej końcu i początku:
     
    a. Odcinek od ul. Strzegomskiej do ul. Szkockiej – 1,5 m (z zabrukiem)
    b. Odcinek od ul. Szkockiej do ul. Francuskiej – 1,5 m z zabrukiem
      
  5. Ul. Legnicka – wjazd z zatoki na drogę rowerową – 2 m
  6. Ul. Piwna – wjazd do Skweru Adolfa Marii Bocheńskiego od strony ul. Piwnej  – obniżenie krawężnika na długości 2 m.
  7. Ul. Olszewskiego przy wjeździe do zatoki autobusowej przed skrzyżowaniem z ul. Spółdzielczą w kierunku do centrum – 2 m
  8. Ul. Muzealna - Krawężnik na przedłużeniu Kładki Sądowej – umożliwienie włączenie się w Muzealną (na szerokości 3,5 m – według załączonego projektu)
  9. Rondo Powstańców Śląskich : niwelacja na przejściach na przedłużeniu Zaporoskiej, Sudeckiej i Powstańców Śląskich:

    a. Rondo – Sudecka – 8 m
    b. Rondo – Zaporoska – 8 m na przedłużeniu ciągu pieszego na Rondzie
    c. Rondo – Powstańców – 6 m  
     
  10. Wlot ulicy Wełnianej do Głównej- obniżenie krawężnika z dodatkowym zabrukiem – 2 m 
  11. Ul. Józefa Bema. Obniżenie krawężnika do wjazdu na drogę rowerową – 1,5 m.\
  12. Kilińskiego- włączenie na ciąg przy budynku 2x1,5 m.
  13. Teatralna - obniżenie na włączeniu do Piotra Skargi na szerokości 3 metrów po obu stronach. Pozostawić 4 m przejścia oraz wyznaczyć 0,5 m  przerwy i 3 metrowy przejazd zniwelowany do 0 cm. Przestawić sygnalizator dla pieszych po północnej stronie pomiędzy przejście i przejazd.    
  14. Most Szczytnicki po stronie zachodniej na szerokości 1,5 metrów
  15. Most Sikorskiego po północno zachodniej stronie – 1,5 m
  16. Przejście piesze przez Dyrekcyjną w ciągu Borowskiej – 15 m
  17. Zjazd z drogi rowerowej na drogę osiedlową w pobliżu przystanku „Pilczyce” na ul.Lotniczej pomiędzy pętlą tramwajową a Papierniczą – 3 m.
  18. Krzywoustego – wlot ul. Rakowej 4 m x 2.
  19. Parking przy Moście Grunwaldzkim w po jego południowo zachodniej stronie – 2 m x 2.
  20. Przejście piesze na skrzyżowaniu Polaka i Nehringa – 2 m.
  21. Skrzyżowanie Kazimierza Wielkiego i Szewska – 22 m wg. projektu
  22. Skrzyżowanie Ofiar Oświęcimskich Szewska – 2 x 1,5 m
  23. Skrzyżowanie Bernardyńska Pl. Dominikański – 2 m
  24. Skrzyżowanie Most Uniwersytecki Grodzka – 2,3 m i 3,8 m
  25. Plac Dominikański – 3 m
  26. Ul. Hallera od ul. Odkrywców do ul. Grabiszyńskiej – chodnik po stronie parku i nowo budowanego osiedla mieszkaniowego – 2 m i 1 m
  27. Partyzantów przed Dembowskiego – 2 m

     

Daniel Chojnacki, Radek Lesisz

spacer
ul.Wiśniowa
Potrzebny jest wjazd na ddr na ul.Wiśniowej dla jadących od południa ul.Sudecką i okrążających wieżę ciśnień aby nie byli zmuszeni do jazdy Obwodnicą Śródmiejską http://sip.um.wroc.pl/agsjarc/open.jsf?view=18957

benek

ul.Obornicka
Potrzebny jest metr kwadratowy polbruku na ul.Obornickiej blisko ul.Bezpiecznej http://sip.um.wroc.pl/agsjarc/open.jsf?view=18958

benek

pozory
Kasa wyrzucona w błoto.
Spora część tych obniżeń jest kosmetycznym naprawieniem NOWYCH inwestycji. Dziwne, że urzędnik rowerowy się pod tym podpisał. Wszak jeszcze niedawno nie dopuszczał jazdy po chodnikach i malowania przejazdów rowerowych dla chodnikowców. A tu proszę. Obniżanie krawężników w celu zepchnięcia rowerzystów z jezdni na chodnik. Rozczulające są te obniżenie przejść dla pieszych. I pewnie będzie zaklinanie o niejeżdżeniu po zebrach.
I tak część obniżeń nic nie poparwią bo będą zastawiane samochodami. Nie ma nawet znaków o nie zastawianiu takich miejsc. Dobrym przykładem jest obniżenie wzdłuż fosy obok bastionu ceglanego. W weekendy można przejechać po obniżeniu z budżetu rowerowego. W dzień powszedni można całować klamki samochodów. I to całkowicie legalnie zaparkowanych.

Obniżenie krawężników krzywoustego/rakowa jest już kompletnie poronionym pomysłem. Tam powinno być tylko i wyłącznie podwyższenie jezdni i przejazd rowerowy (obecnie jest czarna dziura rowerowa + zdziwieni kierowcy samochodów)! I będzie tak jak przy nowych arkadach, gdzie obniżony krawężnik (obniżany już z rowerowej kasy) ostatnio podwyższono i podnieśli poziom jezdni (z rowerowej kasy)... ogłaszając sukcesem.
Przy okazji chyba wyszedł projekt nowej bramy rowerowej szewska/widok. Cóż, wzorem ruskiej bramy też będzie tylko kilka jedynie słusznych kierunków poruszania się rowerem. Biada tym, którzy chcę jechać gdzie indziej. Czy jadąc szewską w stronę widok, dalej będzie się jechać pod prąd torowiskiem lub chodnikiem? Rozumiem, że jadąc od szewskiej przez przejazd rowerowy wpada się na chodnik i jedynie co to można zawrócić lub w kazimierza przez przejazd i śluzę w marnych 3 cyklach. Czy na ul.widok z kasy rowerowej namalują kopertę na radiowóz policji/SM? Przecież się przyda do łapanek rowerzystów na chodniku wzdłuż widok. Jak to ma się do wygaszania ruchy na kazimierza? To takie wygaszanie, że dobudują-udrożnią 6 pasów w okolicy jako obwodnicę kazimierza. A na kazimierza się nic nie zmieni? Brama przy moście uniwersyteckim też będzie z chodnika na chodnik, czy jednak na moście w końcu postawią jakieś znaki? I czy będą to znaki nakazujące - upodlające rowerzystów? Jedynie co cieszy, to nie malowanie przejazdów prostopadle do jezdni na łuku. Gratuluję firmie Biprogeo Projekt "kompetencji, fachowej wiedzy". Generalnie po co nam taki malowanka znikąd donikąd robiąca tylko pozory?

Neverhood

dębowskiego
http://gis.um.wroc.pl/imap/?gpmap=gp11 do obniżenia krawężnik na przecięciu wyjazdu z osiedla przy ul Promień.

sławoj

?
>Dziwne, że urzędnik rowerowy się pod tym podpisał. Nie podpisuje się pod projektami. A co konkretnie autor miał na myśli? >Wszak jeszcze niedawno nie dopuszczał jazdy po chodnikach i >malowania przejazdów rowerowych dla chodnikowców. zdanie podtrzymuje. >Obniżanie krawężników w celu zepchnięcia rowerzystów z >jezdni na chodnik. skorzystasz jak masz taką potrzebę. Tylko pamiętaj - PROWADŹ ROWER PRZEZ PASY! >Rozczulające są te obniżenie przejść dla pieszych. nie rozczulające tylko całkiem normalne dla osoby np. na wózku inwalidzkim. >I pewnie będzie zaklinanie o niejeżdżeniu po zebrach. Jak musisz to jeździj - polecam z pakietu szczególnie Nehringa jako magistrale rowerową o podwyższonych parametrach ;-)

daniel

Szczytnicki
Oczywiście w tym miejscu obniżony krawężnik bardzo się przyda, ale chciałby zwrócić uwagę, że będzie on prowadził na chodnik, a nie na ścieżkę rowerową, która w tym miejscu nie wiedzieć dlaczego jest poprowadzona idiotycznym zygzakiem, z który dwukrotnie koliduje z chodnikiem (po obniżeniu krawężnika 3 krotnie), a i tak zwykle korzystają z niego piesi (bo bliżej). http://maps.google.pl/maps?q=Plac+++Grunwaldzki,+Wroc%C5%82aw&hl=pl&ie=UTF8&ll=51.114505,17.071396&spn=0.000353,0.000697&sll=51.014988,16.938668&sspn=1.448003,2.856445&oq=wroclaw,+plac&hnear=Plac+Grunwaldzki,+Wroc%C5%82aw,+dolno%C5%9Bl%C4%85skie&t=h&z=21

Jasiu

@ Jasiu
Jasiu, jasne że to, co wybudowano na i wokół mostu Szczytnickiego, jest do bani, ale mam wrażenie, że szybciej można obniżyć tam jeden krawężnik, niż czekać na przebudowę całego układu. Dzięki temu obniżeniu nie będę musiał tracić czasu i energii jadąc z Sienkiewicza do parku czy w Parkową (na moście jest ciasno, nie lubię tam pchać się jezdnią).

1=1

O jednym zapomniano?
Rozumiem, że kasy mało i trzeba wybierać, ale o ile pamiętam miały być już w zeszłym roku obniżone krawężniki na zjeździe z estakady na Klecińskiej (przejazd przez Petuniową) i na skrzyżowaniu z Ostrowskiego. O ile nie usunąłem wiadomości czyszcząc skrzynkę, to jeszcze mam gdzieś maila od oficera z taką informacją. Nie jechałem tamtędy w tym roku, ale na koniec grudnia na Petuniowej dalej krawężniki były wysokie. A w tym roku jakoś tego odcinka nie widzę w spisie. Swoją drogą warto by zainteresować się firmą, która późną jesienią układała kable wzdłuż Klecińskiej. W kilku miejscach kostka mocno się tam zapadła, a tuż za zjazdem z estakady w kierunku Muchoboru brakuje kilku kostek. Łatwo można tam wywinąć orła, bo prędkość spora, kierownicę trzeba lekko skręcić, a tu dziura. Być może ta sama firma (też tam układali kable jesienią)rozwaliła brzeg ścieżki na skrzyżowaniu Ślężnej i Armii Krajowej. Zasypali tłuczniem i ziemią i się zmyli. A tak na przyszłość to do listy napraw trzeba dopisać mocno obniżoną nawierzchnię z kostki na połączeniu z nawierzchnią betonową na zjeździe z Gądowianki w Strzegomską. Uskok ma tam 4-7 cm! Jakiś czas temu na innych zjazdach z Gądowianki trochę tą usterkę poprawiono, a na tym kawałku chyba zapomniano.

Witek

@daniel
">Wszak jeszcze niedawno nie dopuszczał jazdy po chodnikach i
>malowania przejazdów rowerowych dla chodnikowców.
zdanie podtrzymuje."

I dlatego robisz obniżenia na chodnik. I jeszcze dopominając się o przeprowadzanie po pasach. To nie jest zaklinanie rzeczywistości? " >Rozczulające są te obniżenie przejść dla pieszych.
nie rozczulające tylko całkiem normalne dla osoby np. na wózku inwalidzkim."

Nie jest normalne, aby urzędnik rowerowy , pewnie z rowerowej kasy robił za innych urzędników. Czy pójdziemy dalej i z kasy rowerowej będziemy latać dziury w jezdni dla samochodów? Najprawdopodobniej tak właśnie było na ul. Nasypowej z 2 garbami. Albo przykładowo rysować w dokumentacji jakieś łuki na skrzyżowaniach , zupełnie niezwiązanych z infr. rowerową ?

"I pewnie będzie zaklinanie o niejeżdżeniu po zebrach. Jak musisz to jeździj - polecam z pakietu szczególnie Nehringa jako magistrale rowerową o podwyższonych parametrach ;-)"
No to opowiadaj. Nie rozumiem tej magistrali, skoro jest duży budynek(niby jest przejezdny dołem), Potem środek długiej autostrady z oddzielnym torowiskiem , a na PWr też zostało popsute. Jak to ma działać?

Neverhood

@ Witek
W poprzednim przetargu na obniżanie krawężników była uwzględniona cała obwodnica śródmiejska. Niestety okazało się że krawężników było znacznie więcej a nie były one uwzględnione w przedmiarze. Dlatego zdecydowaliśmy, że robimy w całości pewne odcinki (okolice Armii Krajowej Na Ostatnim Groszu Plac Grunwaldzki i parę innych) a reszta obwodnicy zostanie zrobiona innym razem. Teraz uruchomiłem pakiet, który BARDZO dawno temu był zgłaszany. w przyszłym roku zbierzemy najważniejsze ciągi/miejsca i puścimy kolejny etap.

daniel

Neverchoodzie
> I dlatego robisz obniżenia na chodnik. I jeszcze dopominając się o przeprowadzanie po pasach. To nie jest zaklinanie rzeczywistości? robię obniżenia, które zostały do mnie zgłoszone. Uważam że użytkownicy dobrze wiedzą co przydałoby się im w codziennych podróżach i staram sie z tym jak najmniej polemizować. ale nie mogę pozwolić żeby standardem stało się poruszanie po chodniku chociażby poprzez wymalowanie przejazdów wzdłuż chodników. z wielu powodów. > Nie jest normalne, aby urzędnik rowerowy , pewnie z rowerowej kasy robił za innych urzędników. nie ma oficera pieszego więc ciężko żeby ktoś się tym zajął. > Czy pójdziemy dalej i z kasy rowerowej będziemy latać dziury w jezdni dla samochodów? spokojnie - nie będziemy. np. krawężnik na Nehringa był zgłoszony przez WIR i uznałem że albo ciężko podjechać pod sklep z niego wyjechać czy z jakiegoś innego powodu jest to istotne z punktu widzenia poruszania się rowerzysty. I to są sytuacje wyjątkowe a nie standardowe. > Nie rozumiem tej magistrali, skoro jest duży budynek(niby jest przejezdny dołem), Potem środek długiej autostrady z oddzielnym torowiskiem , a na PWr też zostało popsute. Jak to ma działać? To była ironia :) Nie wiem czy jakiekolwiek obniżenie jest na trasie, którą często jeździsz? Wiele z nich to codzienne bolączki wielu z nas. taki jest cel aby te bolączki usuwać bo dzięki temu nam będzie wygodniej jeździć a dla następnych będzie to tylko legenda o gorszej przeszłości. dlatego uważam że nie miałeś racji zaczynając swojego posta w sposób: "Kasa wyrzucona w błoto." bo to nieprawda.

daniel

Słusznie
Przy okazji obniżania krawężników można też pomyśleć o ułatwieniu pieszych. To, że z rowerowego bdżetu parę złotych pójdzie przy okazji na poprawę jakości poruszania się pieszych to tym lepiej. Ze swojej strony dodałbym propozycję likwidacji DDR wzdłuż starej Klecińskiej i zalegalizowanie jej jako sr**nika dla psów (czym i tak de facto jest), a starą Klecińską wtedy oznaczyłoby się jako strefę zamieszkania z wyznaczonymi miejscami postojowymi (dziś parkowanie odbywa się tam chaotycznie po obu stronach drogi).

Tomek

@daniel
Masz gadane. Jakieś to są argumenty. Niech ci będzie z sytuacjami niestandardowymi. Choć ja tam widzę sporo takich na liście. Czyżby po warsztatach czumy?

Jednak nie dam sobie wmówić :
"dlatego uważam że nie miałeś racji zaczynając swojego posta w sposób: "Kasa wyrzucona w błoto." bo to nieprawda."

Otóż z 27 podpunktów:
1. remont generalny 2007
2. razem z ad1. i jeszcze kilka lat przed ad1.
3.była rekonstrukcja prl budowy, 10lat? ew. razem z remontem mostu grunwaldzkiego
4.budowa o zera, 2003, 2004?
5. 2007?
6.nie wiem, ale to chyba nie jest staroć
7. raczej nawet 15 lat ten asfalt nie ma
8. ciągle łatają tą okolicę
9. pewnie 1912, ale co chwilę maziają tam nową organizację ruchu
10. 2009? Zumi pokazuje coś dodatkowego - nowszego, czerwonego
11. 2009, w praktyce 2010
12. ad11.
13.2006?
14. 2009
15. 90 lata albo 2005 z remontem 1 maja. Piękny przykład na zepchnięcie na chodnik
16. 2011, 2012 ? Tam nie sięga przebudowa dynamicznego centrum przesiadkowego?
17. >2007, bo asfalcik na cyklochodniku
18.remonty od 2002, namalowanie farbą śmieszki. Obniżenie tych krawężników, by za kilka lat podnieść i zrobić podwyższenie na jezdni ...
19. Jak najbardziej stara rzecz. Lecz samochody zastawią nowy zjazd i będzie po udogodnieniu.
20. Było robione przed jądrem regana ~ 2006? Były te krawężniki regulowane.
21. Przyszła brama. Był niedawno remoncik tej okolicy 2006?. 22. 2006
23.Nie zrobili tego przy kipiszu z okazji budowy galerii dominikańskiej. Jezdnia dla parkujących samochodów, aby się więcej zmieściło jednokierunkowa.A obok duży parking, ponoć w połowie pusty. Piękne. Rowerzyści z "przyzwoleniem" na chodnik. Będzie chociaż tabliczka t22?
24.Przyszła brama. Remont generalny 2006?
25.99-05?
26. 2003?
27. Ok. Warto. Choć znak postawiono na złość dzielnicowemu.

6 z 27 = 22%. Reszta to POPRAWKI.

Jeśli po kilku latach trzeba przebudowywać bo:
a)urzędnik dał ciała
b) projektant dał ciała
c)wykonawca dał ciała
d)nadzór budowlany dał ciała
e) i inni ludzie królika dali ciał
to oznacza kasę wyrzuconą w błoto!
PS.A co do przekręcenia "Neverchoodzie". Ale nic się nie stało

Neverhood

@ Sławoj
Ten link nie chodzi http://gis.um.wroc.pl/imap/?gpmap=gp11. Mogę prosić o dokładne określenie miejsca?

daniel

ul.Borowska
Należy wyciąć korzeń drzewa i przełożyć kostkę na Pn-Wsch narożniku skrzyżowania ul.Borowskiej i Armii Krajowej. Ścieżka jest tam wypaczona od kilku lat ale w zeszłym roku korzeń podniósł ją jeszcze wyżej tak, że już prawie jedne kostki wypadają spomiędzy sąsiednich. W okolicy ul.Kamiennej operuje firma z frezarką do usuwania pniaków i pracownicy mówili mi, że takie prace wykonują. http://goo.gl/uie2v

benek

@ Daniel
Chodzi o wyjazd z osiedla przy ul Promień, przez cpr wzdłuż Dębowskiego, na wysokości ul Borelowskiego http://maps.google.pl/maps?hl=pl&ll=51.106572,17.103803&spn=0.000893,0.002411&t=h&z=19

sławoj

ul. Kosmonautów
Mam kilka uwag odnośnie niedawnej inwestycji przy ul Kosmonautów. Bardzo dobrze, ze powstała wreszcie droga dla rowerów i pieszych. Ale: 1. na odcinku od Glinianek do ul. Boguszowskiej nie ma fizycznego oddzielenia od jezdni, skutki są następujące: a. wielu kierujących traktuje ddrip jako pas postojowy, awaryjny (sprzyja temu słabe oznakowanie - tylko pionowe, małe tabliczki znaków) b. jako pas do skrętu w prawo gdy stoi sznurek pojazdów c. jako pas włączania się do ruchu z ulic podporządkowanych d. jako pas ruchu dla pojazdów wolnobieżnych - widziałem ciężkie ciągniki z przyczepami kulturalnie ustępujące w ten sposób miejsca szybszym pojazdom e. jako miejsce do zawracania i już widoczne w wielu miejscach - lekkie koleiny, pozapadana lub popękana nawierzchnia przy zewnętrznej krawędzi. Sądzę, że dobrym pomysłem jest to co zrobiono w okolicy Glinianek - pachołki na całej długości. Zdaję sobie sprawę, że to trochę kosztuje. Ale chyba mniej niż gruntowna naprawa w wielu miejscach po roku czy dwóch. 2. śluza dla rowerzystów na skrzyżowaniu z ul. Kamiennogórską - na jej wylocie stoi znak nakazujący jazdę w prawo (wcześniej był możliwy skręt w lewo) a. wielu kierujących nie stosuje się do nakazu i jedzie w lewo rozjeżdżając śluzę i powodując zagrożenie dla rowerzystów wyjeżdżających z Kamiennogórskiej lub w nią skręcających - należałoby przy śluzie zamontować solidne bariery uniemożliwiające samochodom przejazd przez nią b. rowerzysta jadący Kamiennogórską chcąc wjechać na ddrip przejeżdżając przez śluzę łamie przepisy - nie ma żadnego znaku pozwalającego mu legalnie wjechać do śluzy.

Roman

Do Romana wypowiedzi
Dodałby jeszcze kilka uwag co do węzła Drzymały. 1. 20 metrowa dziura między przejazdem kolejowym przy Warciańskiej a DDR przy Kosmonautów - na wiosnę tam będzie bagno - a robotnicy już zabawki zwinęli i chyba nie zamierzają tego poprawiać - czy trzeba będzie na ich niedoróbki z budżetu rowerowego płacić? 2. Wysoki krawężnik na wlocie DDR z przejazdu kolejowego w ulicę Warciańską - na jego obniżenie to też będą musieli się zrzucać cykliści? 3. Brak połączenia DDRIP na "węźle multimodalnym" z pętlą pilczycką przez most tramwajowy. Tam aż się prosi o zrobienie jakiejś protezy (ostatnio modne słowo), czegokolwiek, by móc bez grzęźnięcia w błocie i zmiany co chwilę strony jezdni ze zwiedzaniem okolic stadionu przejechać z Leśnicy do centrum. Tam brakuje raptem ok. 100 metrów asfaltu, nawet polbruku, aby to miało ręce i nogi.

tomek

Na Ostatnim Groszu
Nie rozumiem, dlaczego nie pilnuje się nowych inwestycji i remontów pod kątem braku krawężników na przejazdach oraz innych usterek. Przykład: Na Ostatnim Groszu - okolice Astry. Niedawno przebudowano wylot Szybowcowej, ponadto pojawiły się dodatkowe zjazdy (na razie "ślepe", w przyszłości wjazdy do tego, co tam powstanie). I oczywiście całość jest okrawężnikowana na te ok. 2 centymetry. Przejazd przez to jest bardzo nieprzyjemny. Z kolei po drugiej stronie ulicy ciężki sprzęt obsługujący budowę kładki dla pieszych nad Na Ostatnim Groszu spowodował w kilku miejscach zapadniętą kostkę na DDR - w miejscach tych po deszczu oczywiście stoi woda, czasem całą szerokością DDR. Kto to odebrał w tej formie??? ps. Aktualnie kończy się budowa torowiska wzdłuż Milenijnej - tam także DDR (nitka od strony centrum) w kilku miejscach, gdzie coś było rozgrzebane, już zaczyna się zapadać.

juhas

numer 5
Dziekuje za numer 5 :)))) Juz mialem sam interweniowac w tej sprawie. Pozdrawiam, F

Feelmat



ilosc komentarzy: 20
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2018 - 05 - 26
 
Ul. Bema
ul. Kilińskiego
ul. Teatralna
ul. Teatralna
ul. Bernardyńska
Widok / W-Z
Grodzka
Grodzka
Dyrekcyjna
Dyrekcyjna
Muzealna
Mazowiecka
Mazowiecka
Mazowiecka
Klecińska
Lotnicza
Hallera
Hallera
Hallera
Olszewskiego
Piaskowa
Nehringa
Nehringa
Rondo - Powstańców Śląskich
Rondo - Powstańców Śląskich
Rondo - Powstańców Śląskich
Rondo - Powstańców Śląskich
Rondo - Powstańców Śląskich
Partyzantów
most Szczytnicki
most Szczytnicki
Szewska
Krzywoustego
Wełniana
pl. Społeczny
 
   
lista pozostałych artykułów w dziale aktualności
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa