link_mdr
aktualności
2012 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 96 |
  9. 97 - 106 |
  min min min min min min min min min min min min
13 marca 2012

Porównanie typowych nawierzchni dróg dla rowerów

Na stronie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad opublikowana została "Opinia w sprawie typowych nawierzchni dróg dla rowerów". O ile wydaje się, że we Wrocławiu problem nawierzchni już został z grubsza rozwiązany - na nowych ścieżkach rowerowych konsekwentnie kładziony jest asfalt - to opracowanie może być cenną pomocą dla mieszkańców innych miejscowości w kraju, wciąż nękanych kostką betonową.

Opinia Zespołu ds. Ścieżek Rowerowych GDDKiA stara się usystematyzować dotychczasowe doświadczenia w zakresie nawierzchni dróg dla rowerów, w szczególności argumentację powtarzającą się w dyskusjach "asfalt czy kostka". Przedstawia ramy prawne, porównanie parametrów funkcjonalnych (zużycie energii, wibracje, koszty budowy, problemy utrzymania), inne podnoszone argumenty (trudności techniczne, infrastruktura podziemna, rozbieralność nawierzchni, strefy historyczne), doświadczenia zagraniczne, opinie użytkowników oraz akty prawa lokalnego regulujące te kwestie. W podsumowaniu jednoznacznie jako optymalna wskazana została rozściełana mechanicznie nawierzchnia asfaltowa, jako równiejsza, bezpieczniejsza, trwalsza, czytelniejsza dla użytkowników i tańsza od nawierzchni z kostki betonowej.


Wzorcowa nawierzchnia asfaltowa drogi dla rowerów wzdłuż DK 66 (okolice Czeremchy).


Nawierzchnia ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż drogi krajowej nr 13 po trzech latach od oddania do użytku.

Pełna treść opracowania dostępna jest na stronie GDDKiA:

www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/i/infrastruktura-rowerowa_3000/opinia_nawierzchnia.pdf

Aleksander Buczyński, zm.org,pl

spacer
Mam dziwne wrażenie, że budowa we Wrocławiu ddr jest kilkukrotnie droższa niż podana w raporcie. Przykładowo ddr w szczerym polu na wale na osobowicach. Jeśli mnie pamięć nie myli to za około 3 km asfaltu wychodzi 2mln zł. W gdańsku za tą kasę wyasfaltowali by ten wał od podstawy po koronę.
Biorąc górną stawkę 80zł/m2 , biorąc 1mln z budżetu rowerowego powstałoby 6.5 km 2.5m ddr.

Czuma się chwalił, że w zeszłym roku na śmieszki "przy okazji" poszło 8 mln zł. Czyli za to dałoby się wyasfaltować wszystkie trasy na wałach ~ 40km o szerokości ponad 4m.
Ktoś nas robi w balona, czy ja źle policzyłem?

Neverhood



ilosc komentarzy: 1
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2018 - 02 - 23
     
   
lista pozostałych artykułów w dziale aktualności
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 96 |
  9. 97 - 106 |
  1. Tak będzie wyglądał pas rowerowy na Wróblewskiego
  2. Zaproszenie na Wrostro 2012 - 20.04.2012
  3. Rowerowy Ratusz we Wiedniu
  4. Zaproszenie na Bike Maraton, 15.04.2012
  5. Zaproszenie na Bystrzycki Rajd Rowerowy - 1 i 2 maja 2012
  6. Zaproszenie na objazd trasy wrocławskiego Bike Maratonu 1.04.2012
  7. Zaproszenie na Town Hill - wyścig rowerowy ulicami Bystrzycy Kłodzkiej 05.05.2012
  8. Broszury informacyjne UM: Innowacyjne rozwiązania rowerowe
  9. Sprawozdanie z piątego posiedzenia Rady d/s Rozwoju Ruchu Rowerowego
  10. Interwencja w sprawie nawierzchni na nowej ddr wzdłuż Pilczyckiej
  11. Porównanie typowych nawierzchni dróg dla rowerów
  12. Bike Maraton 2012 we Wrocławiu
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa