link_mdr
aktualności
2012 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 96 |
  9. 97 - 106 |
  min min min min min min min min min min min min
10 sierpnia 2012

List otwarty przeciwko budowie kolejki linowej nad Odrą

List otwarty do:

Tadeusz Więckowski
Rektor Politechniki Wrocławskiej

Rafał Dutkiewicz
Prezydent Wrocławia

Jacek Ossowski
Przewodniczący Rady Miejskiej Wrocławia


My, przedstawiciele wrocławskich organizacji społecznych – Towarzystwa Upiększania Miasta Wrocławia i Wrocławskiej Inicjatywy Rowerowej – wnosimy o porzucenie przez Politechnikę Wrocławską i Urząd Miejski pomysłu budowy kolejki linowej łączącej Wybrzeże Wyspiańskiego z ulicą Na Grobli i zbudowanie w zamian kładki pieszo-rowerowej.

Używamy formy listy otwartego, ponieważ debata w tej sprawie powinna być jawna. Uważamy, że obywatele mają prawo do wiedzy o przeznaczeniu środków publicznych, co pozwoli im na wyrobienie sobie zdania o poszczególnych rozwiązaniach.

Rozstrzygnięcie przetargu na planowaną kolejkę potwierdziło, że zbudowanie jej za planowane 8 mln złotych jest niemożliwe, zaś wszelkie zmiany w warunkach przetargu na budowę kolejki pogorszą jej i tak niezadowalające parametry, a zwłaszcza niewielką przepustowość, tylko 185 osób w ciągu półgodzinnej przerwy akademickiej. Postulowana przez nas kładka jest o wiele bardziej funkcjonalną inwestycją: w przeciwieństwie do kolejki byłaby dostępna dla wszystkich, darmowa i otwarta całą dobę, do tego nie wymagałaby ciągłego nadzoru technicznego i zatrudniania obsługi. Ponadto, byłaby położona w
lepszym miejscu niż planowana kolejka, kreującym wygodny ciąg pieszy i rowerowy od placu Grunwaldzkiego do Przedmieścia Oławskiego.

Inwestycja ta wspierałaby rozwój tych okolic i umożliwiała wygodną komunikację pieszą i rowerową pomiędzy nimi, nie tylko studentom Politechniki.

Myślimy, że wbrew pobieżnym szacunkom, kładka może być rozwiązaniem tańszym: szeroka na 1,5 m kładka na Sanie o długości 230 m, co o 60 m przewyższa szerokość Odry, kosztowała 4,5 mln złotych. Planowane 8 mln pozwoliłoby na budowę przeprawy szerszej i o wiele bardziej efektownej. Kładka nie musi być wcale budowlą nudną, powinna
raczej stać się przejawem nowoczesności i racjonalności wrocławskiej myśli architektonicznej oraz inżynieryjnej. Nie jest wykluczone, że przy nowatorskim projekcie stanie się ona atrakcją turystyczną, tak jak słynne kładki w Bilbao, Londynie czy Amsterdamie.

Co więcej, "Plan Generalny rozwoju transportu szynowego we Wrocławiu" z marca 2007 roku postuluje budowę mostu tramwajowego łączącego ulice Na Grobli i Norwida. Most taki jeszcze skuteczniej połączyłby obie strony Odry i rozwiązał problemy komunikacji zbiorowej w tym obszarze. Jednakże, rozumiejąc ograniczenia budżetowe miasta, proponujemy skupić się na tańszej kładce pieszo-rowerowej. Niefunkcjonalny i drogi fajerwerk w postaci podniebnej kolejki jest Wrocławiowi zdecydowanie niepotrzebny.

Radosław Lesisz
Wrocławska Inicjatywa Rowerowa

Przemysław Filar
Towarzystwo Upiększania Miasta Wrocławia

spacer
Popieram!
Całkowicie popieram ten sprzeciw. Proponuje zorganizować petycję przeciwko budowie kolejki!

Kang

Jestem za kolejką
Jak zwykle odzywają się różnej maści koligacje, które chcą zaistnieć. I to koligacje, które albo nigdy nie miały nic wspólnego z byciem studentami albo o tym zapomniały. Argumenty miałkie i z jawnym oszustwem. Dowód: przepystowość kolejki liczy się w obie strony bo studenci wracają, chyba że ta koligacja ma zamiar ich potem kierować pieszo przez Most Grunwaldzki. Przerwa 30 minut. Po pierwsze studenci mają okienka godzinne i dłuższe. Po drugie dojazd tramwajem nic nie daje bo przystanek najbliższy Na Grobli jest na Pl. Wróblewskiego, skąd minimum 15 minut marszu. Niech koligacja dojedzie i dojdzie z Gmachu Głównego w 30 minut. Stawiam piwo jak to zrobicie. Po trzecie - atrakcja. Jaka atrakcja? Raz ktoś pójdzie i na tym się skończy. Kolejka to będzie atrakcja, dla mieszkańców, zwłaszcza dzieci, turystów, będzie pracować od rana do późnej nocy. Kto tam będzie chodził nocą poza amatorami nocnych spacerów? W Hong Kongu z wyspy na ląd funkcjonują 2 koleje gondolowe równolegle i nie ma lepszego rozwiązania. Na zdjęciu jedna z nich, nad mostem, którym można przejść także pieszo. No ale tam nie ma takich fanatyków jak u nas. Jak chcecie prymitywu to każcie zbudować prom. Na pohybel z różnej maści ekologami, którzy tylko wyciągają ręce po kasę, żeby zakończyć protesty.

spokoś

Do Kanga, autora poparcia
Koleś, jak nie wiesz co po polsku znaczy petycja, to zerknij do słownika języka polskiego. Sam pewnie go nie masz więc jest w sieci http://wsjp.pl/. Petycję masz powyżej. Najpierw naucz się czegoś a potem zabieraj głos. U nas nieucy najgłośniej krzyczą.

spokoś

Co jeden to mądrzejszy...
... a nie znają znaczenia słów Jeden bredzi o petycji myśląc (chyba) o proteście (pikiecie) i/lub innej propozycji drugi bredzi o koligacji mając na myśli... no właśnie może jakąś koalicję (lobby) działającą na rzecz alternatywnego rozwiązania. Rzecz w tym drodzy państwo, że punt widzenia zależy od punktu siedzenia. Zwykłemu mieszkańcowi czy studentowi bardziej zależałoby na funkcjonalnej estetycznej "kładce", która dodatkowo byłaby jeszcze stosunkowo tania w utrzymaniu. Władzą zależy na spektakularnych osiągnięciach (optymalizacja kosztów nie jest priorytetowa w tym momencie). Kładka... czym tu się chwalić?! Kolejka przez rzekę to jest coś! Aha...! I wszystko fajnie nawet można by to zrozumieć może tylko dlaczego nie za kasę z własnej kieszeni? Zapłacą za to podatnicy, mieszkańcy, firmy a zdecydowana większość z nich nie skorzysta z tej przeprawy więcej niż 2-3 razy w życiu. A sprawa jest prosta. Wystarczy przedstawić mieszkańcom koszty budowy i utrzymania przez najbliższe 10 lat i pozwolić zdecydować

kukurukuku

@ kukuryku
wystarczy podmienić słowo 'kładka' na 'stadion' i zrozumiesz skąd takie pomysły.

radek



ilosc komentarzy: 5
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2018 - 05 - 22
     
   
lista pozostałych artykułów w dziale aktualności
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 96 |
  9. 97 - 106 |
  1. Kultura rowerowa po wiedeńsku
  2. Relacja z seminarium EUROPEJSKIE SALONY WOLNE OD AUT – RUCH W DOBRYM KIERUNKU
  3. Zaproszenie na wydarzenie i List otwarty do Prezydenta Wrocławia z okazji Europejskiego Tygodnia Mobilności 2012
  4. Relacja z happeningu ANTYPROPAGANDOWA mapa dla Prezydenta z okazji Europejskiego Dnia Bez Samochodu 2012
  5. Zaproszenie na seminarium 17.09.2012 (pon) p.t.: Europejskie salony wolne od aut – ruch w dobrym kierunku
  6. Kładka typu tensegrity - alternatywa dla kolejki linowej [list]
  7. Polibuda odpowiada na pytania odnośnie kolejki linowej
  8. List otwarty przeciwko budowie kolejki linowej nad Odrą
  9. Funkcjonariusze dają przykład
  10. Kontrapas na Grunwaldzkiej - fotorelacja
  11. Jak zwiększyć bezpieczeństwo rowerzystów? Zniechęcić ich do jazdy rowerem
  12. Policja broni pieszych przed rowerzystami, a kto obroni nas przed kierowcami i policją?
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa