link_mdr
aktualności
2012 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 96 |
  9. 97 - 106 |
  min min min min min min min min min min min min
23 września 2012

Relacja z happeningu ANTYPROPAGANDOWA mapa dla Prezydenta z okazji Europejskiego Dnia Bez Samochodu 2012

Hurra, załatwiliśmy jednym listem i wizytą z mapą (PDF 3,6 mB) u Prezydenta sprawę od ręki! Trasy Rowerowe w centrum będą połączone z okolicy roku 2015 r.! Prezydent, ustami Pana Rzecznika Czumy publicznie potwierdził, że zgada się z diagnozą sytuacji, która zaprezentowana została w przygotowanym przez nas liście otwartym i pokazana na wręczonej mapie.

Brzmi to optymistycznie? Po chwili namysłu okazuje się, że nie do końca. 

Czego dowiedzieliśmy się zatem pod gabinetem Prezydenta w przeddzień Europejskiego Dnia bez Samochodu?

Po pierwsze dowiedzieliśmy się, że problem rowerowy we Wrocławiu potrwa jeszcze co najmniej trzy sezony – co oznacza ciąg dalszy chodnikowej mordęgi rowerzystów z pieszymi, a pieszych z rowerzystami oraz policyjnych szykan i łapanek. Po drugie, według wszelkich informacji jakie posiadamy i na postawie wcześniejszych spotkań z urzędnikami miasta, szanse na realizację choćby podstawowej spójności tras rowerowych w centrum są raczej niewielkie.



Dopuszczamy oczywiście taka sytuację, że Pan Rzecznik wie coś ważnego, czego my nie wiemy. Jest to możliwe, ale spoglądając wstecz, na to z jaką łatwością Pan Rzecznik (oficjalne Usta Urzędu i Prezydenta Dutkiewicza, bądź co bądź) rzucał już inne różne obietnice (np. w 2010 roku, co do zaskakująco wysokiego budżetu na realizację polityki rowerowej, tuż przed tym jak planowane wydatki zostały zredukowane o połowę), sugerowałbym tutaj dużą ostrożność.

Bardziej prawdopodobny scenariusz jest, że dopiero koło 2015 w budżecie mają szansę pojawić pieniądze pozwalające na ponowne rozpoczęcie realizacji Polityki Rowerowej Miasta.

Optymistycznie nie nastrajają też ostatnie publiczne deklaracje Urzędu o wycofaniu się z Wrocławia z redukowania ruchu samochodowego w centrum. Bez tego żadne nowe ułatwienia nie będą miały szansy się zmieści. Gdyby było to możliwe bez drażnienia kierowców, już byśmy je mieli.

Na szczęście nie będziemy musieli czekać na rozstrzygnięcie sprawy długo. Najpóźniej za miesiąc Prezydent powinien odpowiedzieć nam na pytania zawarte w liście. Ciekawe czy przeczytamy tam odpowiedzi równie optymistycznie, jak u Pana Rzecznika Czumy. Ciekawe czy Prezydent w ogóle nam odpowie, bo równie z tym wcześniej bywało...

Sprawdzianem deklaracji miasta będzie też projekt budżetu na rok 2013, który obecnie jest przygotowany. Jedno spojrzenie na kwotę dedykowaną polityce rowerowej rozstrzygnie w zasadzie, ile warte są publiczne deklaracje Prezydenta, które usłyszeliśmy z ust Rzecznika.

Podsumowując: w liście prosiliśmy o mniej lukru, a więcej konkretów – w odpowiedzi jak na razie dostaliśmy jeszcze większą dawkę lukru. Tak grubą że tylko można się domniemywać można, co pod nią naprawdę się znajduje.

Trzeba uczciwie dodać, że cieszy cieszy nas, że miłe przyjęcie kwiatami pod gabinetem Prezydenta. Obawialiśmy się trochę, że ludzie Prezydenta ulegną łatwej pokusie przypisywania na radykalnych i złych intencji oraz pokazania nas w jak najgorszym świetle.

Mamy silne podstawy takich podejrzeń:

Dalsze podstawy do takich przewidywań daje rzeczywistość wokół nas:ruch rowerowy stał się za duży na nieprzystosowane do tego miasto: na ulicach mamy permanentny konflikt o przestrzeń, reszta społeczeństwa darzy rowerzystów coraz większą niechęcią. Może, jedynym zgrzytem i ruchem w tym kierunku, było wywołanie przez Pana Czumę dyżurnego tematu zakazu jazdy po Rynku, w celu odwrócenia trochę uwagi mediów od kwestii, które były istotą naszego działania, a jednocześnie zagwarantowało skierowanie dużej części opinii publicznej przeciw nam.

Jedne jest pewne: prawdziwe intencje Prezydenta wobec ruchu rowerowego wymagają mocnego powiedzenia SPRAWDZAM, a na to można z naszej strony liczyć.


Cezary Grochowski, Radek Lesisz
Wrocławska Inicjatywa Rowerowa



ilosc komentarzy:
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2018 - 11 - 13
 
 
   
lista pozostałych artykułów w dziale aktualności
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 96 |
  9. 97 - 106 |
  1. Kultura rowerowa po wiedeńsku
  2. Relacja z seminarium EUROPEJSKIE SALONY WOLNE OD AUT – RUCH W DOBRYM KIERUNKU
  3. Zaproszenie na wydarzenie i List otwarty do Prezydenta Wrocławia z okazji Europejskiego Tygodnia Mobilności 2012
  4. Relacja z happeningu ANTYPROPAGANDOWA mapa dla Prezydenta z okazji Europejskiego Dnia Bez Samochodu 2012
  5. Zaproszenie na seminarium 17.09.2012 (pon) p.t.: Europejskie salony wolne od aut – ruch w dobrym kierunku
  6. Kładka typu tensegrity - alternatywa dla kolejki linowej [list]
  7. Polibuda odpowiada na pytania odnośnie kolejki linowej
  8. List otwarty przeciwko budowie kolejki linowej nad Odrą
  9. Funkcjonariusze dają przykład
  10. Kontrapas na Grunwaldzkiej - fotorelacja
  11. Jak zwiększyć bezpieczeństwo rowerzystów? Zniechęcić ich do jazdy rowerem
  12. Policja broni pieszych przed rowerzystami, a kto obroni nas przed kierowcami i policją?
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa