link_mdr
aktualności
2013 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 96 |
  9. 97 - 105 |
  min min min min min min min min min
05 stycznia 2013

Główna i Królewiecka wreszcie połączone - droga rowerowa na Maślickiej

Prezentujemy fotorelację i opis powstałej w 2012 roku drogi rowerowej ulicy Maślickiej, na odcinku od ul. Głównej do Królewieckiej.

Problem nieciągłości drogi rowerowej na ciągu ulic Główna – Maślicka – Królewiecka, istniał już od dawna. Narzekaliśmy m.in. na to jeszcze w 2007 roku.

Ten niespełna półkilometrowy odcinek jezdni stanowił dla wielu rowerzystów sporą przeszkodę: nieoświetlony w nocy, bez pobocza, czy choćby chodnika, z pędzącymi autami, często wielotonowymi (zwłaszcza w czasie remontów, budów stadionów, czy korków na Kosmonautów, Maślicka stanowi objazd do Leśnicy).

Część osób jeździła twardo po jezdni, ale wiele wolało wydeptaną, wąską dróżkę wzdłuż jezdni, z obawy przed samochodami. Atmosfera strachu jazdy po jezdni miała niestety też swoje potwierdzenie w zdarzenia drogowych (przeczytaj artykuł Ryzykowna jazda w Gazecie Wrocławskiej).

Jednocześnie było to brakujące ogniwo pomiędzy (marnej jakości) drogą rowerową na Głównej, a (wyższej jakości) drogą rowerową na Królewieckiej – czyli luka w trasie ze Stabłowic, przez Maślice, Pilczyce, do centrum.

Wszystko to czyniło ten odcinek drogi newralgicznym, wąskim gardłem, które tłamsiło ruch rowerowy i wymagało pilnej interwencji. Niestety, do czasu wybudowania chodnika i drogi rowerowej, czyli przez parę kolejnych lat, nie zadbano tu o bezpieczeństwo rowerzystów w żaden inny sposób.

Dopiero w 2010 roku skończono opracowywanie dokumentacji projektowej budowy chodnika i drogi rowerowej (projekt dostępny jest tutaj), sama zaś inwestycja zrealizowana została w minionym 2012 roku.

Nowa droga rowerowa połączona jest z Królewiecką przejazdem rowerowym. Mniej więcej w połowie swej długości rozdzielona droga rowerowa i chodnik łączą się w cyklochodnik (wspólny ciąg pieszo-rowerowy - z uwagi na braki terenowe), który doprowadza do przejazdu kolejowego i „ścieżki” na ul. Głównej.

Ciąg zaopatrzono też w latarnie.

Główną wtopą jest tu brak zachowania ciągłości asfaltowej nawierzchni i niwelety drogi rowerowej na wyjazdach poprzecznych (obecnie prowadzących w chaszcze) oraz koślawy przejazd przez Jędrzejowską (brak wyniesienia, odgięcie). Można też zauważyć nierówne rozścielenie asfaltu na drodze rowerowej. Nie zaszkodziło by też zaopatrzenie przejazdu przez Królewiecką w odpowiednie znaki ustalające pierwszeństwo na skrzyżowaniu, zgodnie ze znowelizowaną w 2011 roku ustawą PoRD.

Jak informowaliśmy w marcu 2012, ten fragment siatki tras rowerowych był w 2012 roku jedynym odcinkiem wybudowanym nie „przy okazji” przebudowy jezdni, lecz jako samodzielne zadanie.  

 

 

Radek Lesisz



ilosc komentarzy:
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2018 - 02 - 23
     
   
lista pozostałych artykułów w dziale aktualności
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa