link_mdr
aktualności
2014 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 76 |
  min min min min min min min min min min min min
16 stycznia 2014

Uwagi do projektu przebudowy ulicy Mińskiej

Wrocławskie Inwestycje ogłosiły dziś przetarg na przebudowę ulicy Mińskiej.

Projekt, jak informowaliśmy wcześniej, zakłada budowę drogi rowerowej. Będzie ona przebiegać jako kontynuacja wcześniej wybudowanej infrastruktury przy centrum handlowym (po stronie zachodniej stronie ulicy) i kończyć się na skrzyżowaniu z ul. Zagony.

Poniżej uwagi jakie wysłaliśmy w związku z tym projektem.

Radek Lesisz


Szanowni Państwo,

W związku z ogłoszeniem przetargu na przebudowę ulicy Mińskiej, po zaznajomieniu się z dokumentacją projektową pragniemy złożyć do niej nasze uwagi. Projekt nie był z nami wcześniej konsultowany, stąd też występujemy z uwagami dopiero na tym etapie.

Zmiany, o które wnosimy, są naszym zdaniem niezbędne – ich wdrożenie pozwoli na uniknięcie dodatkowych kosztów przebudowy (poprawek złych rozwiązań) w przyszłości i tym samy spełni wymów dbałości o finanse publiczne.

Domagamy się także dbałości o wartości przyrodnicze miasta, które zostały tutaj zupełnie zmarginalizowane.

Wnioskujemy o:

  • zaprojektowania wyniesionego przejścia i przejazdu rowerowego na wjeździe na teren centrum handlowego oraz zamiana układu chodnik-droga rowerowa (droga dla rowerów bliżej jezdni). Uważamy, iż ten fragment terenu winien zostać włączony w zakres przedsięwzięcia z uwagi na duże zagrożenie, jakie sprawia obecny, fatalnie (bez fachowej wiedzy) zaprojektowany układ drogowy w tym miejscu. Wyjazd z centrum handlowego to miejsce gdzie dochodzi do wielu wymuszeń pierwszeństwa przez kierowców i niebezpiecznych sytuacji: kierowcy nie zatrzymują się przed przejazdem rowerowym, a widoczność jest tutaj mocno ograniczona przez krzaki. Należy zastosować fizyczne wymuszenie zmniejszenia prędkości przed przejazdem przez przejście i przejazd rowerowy, przejazd rowerowy jak i drogę rowerową zamienić w układzie z chodnikiem (przejazd winien być bliżej tarczy skrzyżowania – co polepszy bezpieczeństwo i wzajemną widoczność).
  • przeprojektowanie kanalizacji deszczowej (między Szarskiego, a wjazdem na teren centrum handlowego), której lokalizacja powoduje konieczność wycinki 4 zdrowych drzew. Działanie to jest zupełnie nieuzasadnione, gdyż kanalizację można poprowadzić bez szkody dla drzew. Tak nieprzemyślany projekt pokazuje, że kwestia wycinki drzew została tutaj kompletnie zignorowana, lub przeoczona.
  • przeprojektowanie sieci oraz przebiegu chodnika i drogi rowerowej, tak, aby zachować drzewo rosnące na skrzyżowaniu ulic Mińskiej i Zagony. Drzewo to przewidziane jest do wycinki, której można uniknąć.
  • zabezpieczenie słupkami chodników, drogi rowerowej przed nielegalnym parkowaniem. Słupki powinny być w kolorze biało-czerwonym, gdyż obecnie stosowane okleiny odblaskowe są nieskuteczne. Zieleńce należy też wygrodzić – najlepiej wyniesionymi krawężnikami.
  • wyniesienie tarczy skrzyżowania ul. Mińskiej z ul. Zagony i Tyrmanda – celem spowolnienia ruchu (poprawa bezpieczeństwa), ułatwienia pokonywania przejścia przez pieszych i ułatwienia rowerzystom włączania się do ruchu na końcu drogi rowerowej, czy też lewoskrętu z ul. Zagony w Mińską (przebieg trasy EuroVelo 9).

Pełna dokumentacja projektowa jest do ściągnięcia z ogłoszenia o przetargu. Po zakończeniu procesu przetargowego dokumenty te bądą już niedostępne.

Dla leniwych - sam projekt drogowy do pobrania TUTAJ.

spacer
słupki
Chciałbym tylko wyrazić swoją opinię, że słupki są konieczne, ale czy muszą być pomalowane w ohydny kolor? We mieście jest dostępny wzór słupka, ktry nie razi swoją szpetotą kolorystyczną, jak w jakiejś fabryce.

poatworek

wjezd na teren centrum handlowego
Ad 1. Nie wiem co da zamiana drogi rowerowej z chodnikiem. Jedni i drudzy powinni być bezpieczni. Jako kierowca, bardzo nie lubię progów spowalniających, takich jak przy przyjściu dla pieszych koło empiku ale uważam, że bardzo by poprawiły bezpieczeństwo przy skrzyżowaniu o którym tu mowa - 2 progi tylko przed dojazdem na drogę rowerową/przejście dla pieszych (koło empiku jest ich za dużo). I nie wiem czy także bliżej jest lepiej. Może zwiększy widoczność ale samochód skręcający w lewo z Mińskiej będzie zatrzymywał się na skrzyżowaniu, a to powoduje że kierowcy bardzo się spieszą i wymuszają pierwszeństwo względem pieszych. W obecnej sytuacji mają się gdzie zatrzymać. Proponowałbym raczej przycięcie krzaków.

Grzegorz

ODP
Zamiana = polepszenie widoczności. Rowerzysta nie wyjeżdżałby od razu zza krzaków/drzew.

radek

odwalcie sie od remontu



ilosc komentarzy: 4
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2018 - 07 - 17
 
 
   
lista pozostałych artykułów w dziale aktualności
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 76 |
  1. Przebudowa Marii Curie-Skłodowskiej i nasze uwagi do projektu
  2. Alzacki Szlak Winny
  3. Nasze uwagi do projektu przebudowy ulicy Nowowiejskiej
  4. Ludzie listy piszą
  5. Rowerowy budżet obywatelski Wrocławia - spotkanie 30.01.2014
  6. Uwagi do projektu przebudowy ulicy Mińskiej
  7. Uwagi do Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla Województwa Dolnośląskiego
  8. Informator o rowerach typu handbike
  9. Zaproszenie na spotkanie organizacyjne dla wolontariuszy Wrocławskiego Święta Rowerzysty 2014
  10. Zaproszenie na Rozmowy Cykliczne (27.02.2014) - o koncepcji Shared Space i uspokojeniu ruchu na Nadodrzu
  11. Magistrat wyciąga trupa z szafy - projekt przebudowy ulicy Okulickiego
  12. Zaproszenie na Kongres Rozwoju Ruchu Rowerowego, Wrocław 27 – 29 marca 2014
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa