Rowerem pod prąd
link_mdr
aktualności
2005 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 27 |
  min min min min min min min min min min min min
28 września 2005

Rowerem pod prąd

B-2 + T-22 = kombinacja znaków dopuszczająca jazdę pod prąd na Kuźniczej.

Z końcem września przyszedł czas na zapowiadane zmiany w organizacji ruchu na Starym Mieście. Dla rowerzystów oznaczają o­ne wdażenie założeń zawartych w Koncepcji rozwoju ruchu rowerowego w tym rejonie miasta.

Doczekaliśmy się historycznej zmiany: po raz pierwszy we Wrocławiu rowerzyści zostali dopuszczeni do ruchu na jezdni pod prąd. Na zachodzie Europy ulice jednokierunkowe są dostępne dla cyklistów w obu kierunkach dzięki specjalnym pasom rowerowym pod prąd, tzw kontrapasom (takie rozwiązanie istnieje już od kilku lat także w Krakowie >>).

Na odcinku ulicy Kuźniczej, gdzie jednokierunkowy ruch samochodowy jest dyrastycznie spowolniony, a przestrzeń bardzo ograniczona rowerzyści poruszają bez użycia wydzielonych kontrapasów - to ewenement w skali kraju. Takie rozwiązanie pozwala zachować estetyczny charakter starówki i zalegalizować sytuację którą mamy w centrum od lat - rowerzyści na wąskich jednokierunkowch uliczkach przeciskają się w obu kierunkach pomiędzy jadącymi i zaparkowanymi samochodami.

Docelowo oczywiście, liczba miejsc parkingowych zostanie ograniczona do minimum, a niektóre ulice zostaną objęte strefą zamieszkania. Na dziś dzień wrocławianie nie są jeszcze na to przygotowani - tak sobie tłumaczymy powolne i skromne ruchy miasta. Wystarczy zauważyć, że samo doprowadzenie do zamknięcia ruchu samochodowego na ulicy Św. Mikołaja trwało prawie rok (na początku roku informowaliśmy o zmianach w tym rejonie >>) i skończyło się rozwiązaniem ostatecznym - postawieniem słupków. Smutne to.

Reorganizacja ruchu objęła plac Uniwesytecki, odcinek ul. Odrzańskiej i Św. Mikołaja oraz Kuźniczej. Relacja fotograficzna poniżej.

Tak wyglądała Św. Mikołaja jeszcze do połowy września - pomimo zakazu wjazdu samochodziarze raźno parkowali w zakazanej strefie ustanowionej na początku roku.


Tak wygląd ta ulica dziś - przestrzeń wolna od aut. Niestety, dopiero radykalne środki przemawiają do niektórych kierowców....


Pod Uniwersytetem będzie dopuszczony ruch rowerowy w kierunku do Rynku - usłyszeliśmy w Wydziale Inwestycyjno-Technicznym. Gorzej z wyjazdem na ulicę Grodzką...


Plac Uniwersytecki-Grodzka. Jak tłumaczą urzędnicy, nie jest na razie możliwe dopuszczenie rowerów wyjeżdżających na Grodzką (przy okazji przebudowy tejże ulicy zabraknie tam udogodnień dla rowerzystów). Być może uda się zlikwidować zakaz wprowadzając ciąg pieszo-rowerowy. Czekamy z niecierpliwością...


Wjazd na Plac Uniwersytecki od strony Więziennej


Choć placu Uniwersyteckiego strzeże zakaz wjazdu dla aut, sytuacja wygląda identycznie jak na początku na ul. Św. Mikołaja - kierowcy mają to gdzieś.


Ul. Kużnicza: B-2 + T-22 = rowerem można jechać pod prąd (na razie tylko na odcinku do ulicy Uniwersyteckiej). A kiedy zniknął parkujące auta zrobi się naprawdę przyjemnie...


Oznakowanie na Kiełbaśniczej - skręt w Św. Mikołaja dozwolony dla rowersów


Oznakowanie na Odrzańskiej. W tle zakaz wjazdu w strefę zamieszkania z wyłączniem rowerzystów (od drugiej strony wjazdu w strefę bronią już słupki)


Radek Lesisz


ilosc komentarzy:
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2018 - 08 - 19
     
   
lista pozostałych artykułów w dziale aktualności
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa