link_mdr
aktualności
2007 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 46 |
  min min min min min min min min min min min min
28 września 2007

Interwencje - cz.2

Publikujemy kolejne interwencje zgłoszone na naszą linię interwencyjną. Podobnie, jak za poprzednim razem, przekazaliśmy je (wraz z posiadanym materiałem zdjęciowym) do Wydziału Inżynierii Miejskiej:

1. Wadliwie działająca sygnalizacja na skrzyżowaniu Powstańców Śląskich / Kutnowska. Światło zielone dla rowerów zapala się (na przysłowiową sekundę) w momencie, gdy dla pieszych gaśnie zielone i zapala się czerwone. Postulat - regulacja sygnalizacji.

2. Po remoncie ul. Legnickiej wiele krawężników jest lepiej przejezdnych, lecz na skrzyżowaniu z ul. Dobrą krawężnik po stronie zachodniej nie jest obniżony na całej szerokości ścieżki (w świetle ścieżki), a także jest za wysoki. Krawężnik po stronie wschodniej jest prawidłowy. Postulat: niwelacja krawężnika na całej szerokości ścieżki.


Ul. Dobra i 10-centymetrowy krawężnik w świetle drogi rowerowej po remoncie Legnickiej

3. Ul. Czekoladowa - brak zachowanej skrajni poziomej od znaków (słupów tablic informacyjnych) przy przystanku autobusowym w rejonie ul. Połabian. Postulat - odsunięcie słupów.



4. Ul. Legnicka / Niedźwiedzia. Barkierka przy przejeździe zainstalowana bez zachowania skrajni. Także zastosowane promienie skrętów nie odpowiadają Standardom (de facto nie można tu nawet mówić o łukach).


Przebudowa skrzyżowani z Niedźwiedzią POGORSZYŁA warunki dla ruchu rowerowego - powstał wąski i kancieaty koszmarek, dodatkowo z barkierką bez skrajni. Włączenie sygnalizacji świetlnej, dopasowanej oczywiści li do potrzeb kierowców, dopełni tylko obraz porażki.

Ponadto na ścieżce budowanej po drugiej stronie ulicy Legnickiej zainstalowano już dwa słupy sygnalizacji światlnej w ścieżce rowerowej.


Nawet budowa 50-metrowego kawałka ścieżki do centrum handlowego potrafi przysporzyć całej masy przeszkód dla rowerzystów na głównej trasie rowerowej zachodniego Wrocławia - zgodnie z najnowszymi trendami (vide Ślężna, Klecińska) słupy sygalizacji stanęły w ścieżkach. Aż strach pomyśleć jak będzie wyglądać ta inwestycja po ukończeniu...

W związku z faktem, iż projekt ten nie był opiniowany, WPR wnosi o inwentaryzację (przed i po zakończeniu prac budowlanych) i usunięcie na koszt inwestora wszystkich usterek wynikłych z tej przebudowy układu drogowego. Temat zostanie poruszony na kolejnym spotkaniu zespołu.

5. [30.09.2007] Znak drogowy B-23 na ciągu pieszo-rowerowym przed mostem Grunwaldzkim znajduje się na wysokości ok, 1,2m. Wymagana skrajnia pionowa to 2,5m. Konieczne podniesienie znaku.



* * *

Obecnie oczekujemy na ustosunkowanie się urzędników do przesłanych postualtów.
Zobacz też rezultaty pierwszych interwencji przedłożonych po powstaniu zespołu d/s rozwoju ruchu rowerowego.

Radek Lesisz
Wrocławska Inicjatywa Rowerowaspacer
Odpowiem przed najbliższymi wyborami. Na razie nie mam czasu ani ochoty.


ilosc komentarzy: 1
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2018 - 09 - 20
     
   
lista pozostałych artykułów w dziale aktualności
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa