link_mdr
aktualności
2009 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 91 |
  min min min min min min min min min min min min
12 lutego 2009

Więcej ruchu pod prąd - interwencje

Więcej dobrych warunków poruszania się na rowerze we Wrocławiu, czyli interwencje i ich skutki. Poniżej nasze pismo z dnia 8 stycznia 2009 oraz efekty w galerii obok (na razie tylko Kopernika, ale Kuźnicza ma także być gotowa niedługo).
 


 

Wrocław, 08-01-2009


Urząd Miejski Wrocławia
50-032 Wrocław, ul.G.Zapolskiej 2/4

Dotyczy: warunków poruszania się na rowerze we Wrocławiu

Szanowni Państwo,

Zwracamy się z apelem o zmianę lub przywrócenie do stanu pierwotnego organizacji ruchu na ul. Kuźniczej, Słowackiego i Kopernika.

1. Na odcinku ul. Kuźniczej od ul. Uniwersyteckiej do pl. Uniwersyteckiego istniejące wyłączenie rowerów z zakazu jazdy w obu kierunkach funkcjonowało do końca roku 2005, kiedy to, na czas przebudowy ul. Grodzkiej, została zmieniona organizacja ruchu w tym rejonie. Po zakończeniu przebudowy ul. Grodzkiej nie przywrócono poprzedniego stanu do dziś (czyli przez ponad 2 lata). Prosimy o pełne uzasadnienie (nie) dokonania zmiany w organizacji ruchu w tym zakresie oraz przywrócenie stanu z jesieni roku 2005 – dopuszczenie ruchu rowerowego w obu kierunkach.

2. Wnosimy także o dopuszczenie ruchu rowerowego w obu kierunkach na ul. Kuźniczej na odcinku od ul. Uniwersyteckiej do ul. Nożowniczej – zarówno przekrój części jezdnej jak i natężenie ruchu jest takie samo jak na odcinku Kuźniczej od Nożowniczej do Kotlarskiej, gdzie ruchu rowerowy w obu kierunkach jest dopuszczony i z powodzeniem funkcjonuje.

3. Pragniemy także mocno wyrazić swój sprzeciw wobec zamknięcia dla ruchu rowerowego możliwości poruszania się w obu kierunkach na ul Kopernika oraz al. Słowackiego (od fosy do Bernardyńskiej) - kosztem powstających miejsc postojowych dla aut. W obu przypadkach nie zadbano o udrożnienie tych korytarzy dla ruchu rowerowego.

3.a. Al. Słowackiego pełni istotną rolę, z uwagi na bezpośredni dojazd do centrum prowadzący tą ulicą. W obecnej sytuacji (trwającej już ponad pół roku), rowerzyści nie mają możliwości legalnego dojazdu na przykład do północnego wejścia do Galerii Dominikańskiej, czy też przejazdu na relacji Słowackiego – Janickiego.

Uważamy, iż powiększenie przestrzeni parkingowej kosztem przestrzeni dla rowerów jest niedopuszczalne, zwłaszcza w świetle Polityki Transportowej miasta (centrum), istnienia i  perspektywy budowy w tym rejonie wielkogabarytowych parkingów samochodowych oraz deklaracji władz miasta o przyjaznej polityce wobec ruchu rowerowego. Domagamy się udrożnienia rzeczonego odcinak dla ruchu rowerowego w obu kierunkach.

3.b. Ul. Kopernika także stanowi istotny element systemu tras rowerowych Wrocławia (zwłaszcza odcinek od ul. Dembowskiego do Mickiewicza). Uniemożliwienie przejazdu rowerem ul. Kopernika w obu kierunkach uważamy za bardzo złe posunięcie. Jednocześnie chcemy podkreślić, że ewentualna, alternatywna możliwość poruszania się na rowerze ścieżkami parkowymi w żadnym wypadku nie może rekompensować zablokowania ruchu po jezdni. Ścieżki parkowe są bowiem przede wszystkim strefą dla pieszych, a także nie są tak utwardzone i należycie utrzymywane (na przykład odśnieżane) jak jezdnia dla aut. Najwidoczniej zmieniając organizację ruchu nikt nie zadał sobie nawet pytania jak zorganizować ruch rowerowy w tym rejonie; na przykład, jak legalnie powinien poruszać się rowerzysta na relacji ul. Dembowskiego (zasady ogólne) – al. Dąbska (ciąg pieszo-rowerowy)?

Sprzeciwiając się zawłaszczania każdej wolnej od aut przestrzeni na potrzeby parkingowe, zwłaszcza w takim miejscu jak Park Szczytnicki, domagamy się wyłączenia ruchu rowerowego z nakazu jazdy tylko w jednym kierunku, na całej długości ul. Kopernika.   


Z poważaniem

Radosław Lesisz
 



ilosc komentarzy:
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2017 - 11 - 24
 
Kopernika 1
Tak wyglądał po zmianie org. ruchu wylot od str. ZOO
Kopernika 2
A tak wygląda teraz - po interwencji
Kopernika 3
Wylot od str. Mickiewicza - przed
Kopernika 4
Wylot od str. Mickiewicza - po
Kuźnicza 1
Tak wyglądała ul. Kuźnicza w 2005 roku
Kuźnicza 2
A tak wygląda teraz
Kuźnicza 3
Nożownicza - Uniwersytecka. Tutaj też chcemy ruchu pod prąd
Słowackiego
Każda wolna przestrzeń pada ofiarą parkingów dla aut - także kosztem rowerzystów
 
   
lista pozostałych artykułów w dziale aktualności
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 91 |
  1. Zaproszenie do udziału w I Wrocławskich Spotkaniach Podróżników Rowerowych 5 XII 2009
  2. Jeleniogórska - czy nieobowiązkowy ciąg pieszo-rowerowy jest możliwy?
  3. Kopernika pozostanie bez T-22
  4. Zaproszenie na masę krytyczną z petycją 25 IX 2009
  5. EDBS 2009: kompromitacja władz Wrocławia. Rafał Dutkiewicz nie lubi rowerzystów
  6. Europejski Dzień Bez Samochodu 2009
  7. Nasze bolączki, czyli propozycje na 22 IX
  8. Zaproszenie na Piknik Rowerowy 19 IX
  9. MI: "nie" dla pasów rowerowych w jezdni
  10. Zaproszenie na I Franciszkański Rajd Rowerowy szlakiem rycerstwa Henryka Pobożnego 11-13 IX
  11. Zielone światło dla rowerów (emetro.pl)
  12. Interwencje: Ślężna, Lotnicza, Legnicka
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa