link_mdr
aktualności
2010 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 96 |
  9. 97 - 108 |
  10. 109 - 115 |
  min min min min min min min min min min min min
08 listopada 2010

Tomasz Kapłon odpowiada na nasze pytania

Prezentujemy kolejne odpowiedzi na nasze zaproszenie do prezentowania swoich programów wyborczych odnośnie ruchu rowerowego jakie wystosowaliśmy do kandydatów na radnych Rady Miasta Wrocławia. Oto odpowiedź od Tomasza Kapłona.


 

  1. Czy jest Pani/ Pan osobiście usatysfakcjonowana kształtem Polityki Rowerowej Wrocławia, tj.:

  • czy cele zawarte w Polityce Rowerowej odpowiadają realnym potrzebom oraz aspiracjom Wrocławia?

Cele zawarte w Polityce Rowerowej nie odpowiadają realnym potrzebom oraz aspiracjom Wrocławia . Jest on miastem, które stać na więcej, zwłaszcza – co widać w świetle raportu Polityki Rowerowej Wrocławia- na porządne trasy rowerowe.

  • czy cele te są realne do osiągnięcia?

Cele zawarte w Polityce Rowerowej są osiągalne, ale nie przy obecnej indolencji urzędniczej, która wprost hamuje wiele inicjatyw i je wypacza.

  • czy instrumenty realizacji polityki są adekwatne do celów?

Nie. Instrumenty realizacji polityki rowerowej nie są adekwatne w stosunku do oczekiwanych celów. Nie nadano decyzjom , dotyczącym ruchu rowerowego, charakteru obowiązującego prawa, albo nie kontroluje się wykonania tych decyzji. Życie sobie , urzędnicy sobie!

  1. Czy poprze Pani/Pan wzrost wydatków na tworzenie infrastruktury rowerowej? Do jakiej kwoty?

Tak. Poprę wzrost wydatków na tworzenie infrastruktury rowerowej. Przynajmniej do poziomu Szczecina (24,61 zł na osobę).

  1. Czy uważa Pani/Pan, że kwota przeznaczana na tworzenie infrastruktury rowerowej w sytuacji ograniczeń finansowych powinna odzwierciedlać przynajmniej poziom ruchu rowerowego w mieście (np. 1% ruchu = 1% kwoty na inwestycje drogowe przeznaczone na drogi rowerowe)? Czy też powinna odzwierciedlać docelowy poziom ruchu?

Sądzę, że kwota przeznaczana na tworzenie infrastruktury rowerowej powinna odzwierciedlać docelowy poziom ruchu. Trzeba skończyć wreszcie z półśrodkami i planować i przewidywać rozwojowo.

  1. Czy będzie Pani/Pan skłonna/y wspierać rowerzystów w zakresie dopuszczenia ich do głosu w sprawach infrastruktury drogowej i rowerowej?

Tak, Będę wspierać rowerzystów , aby dopuszczono ich do głosu. To przede wszystkim rowerzyści, mają mieć decydujący głos w sprawach infrastruktury drogowej i rowerowej. Oni najlepiej wiedzą, jak to praktycznie wygląda. Zza biurka nie zobaczy się tego , co widać z roweru!!!

  1. Czy jest Pani/Pan zainteresowana/y aktywnym udziałem w działaniach na rzecz popularyzacji ruchu rowerowego oraz bezpiecznych zachowań komunikacyjnych wśród wrocławskich rowerzystów i kierowców?

Tak. Jestem zainteresowany aktywnym udziałem w działaniach na rzecz popularyzacji ruchu rowerowego oraz bezpiecznych zachowań komunikacyjnych wśród wrocławskich rowerzystów i kierowców. Sam jestem kierowcą , ale wiele lat jeździłem na rowerze i sympatyzuję z rowerzystami.

  1. Czy poprze Pani/Pan inicjatywę zniesienia zakazu jazdy rowerem po Wrocławskim Rynku i zastąpienia go:

  • całkowitym dopuszczeniem ruchu (gdyż np. zakaz nie jest respektowany i nie może tym samym wpływać na bezpieczeństwo),

  • lub dopuszczeniem go w wybranych porach dnia (gdy ruch pieszy jest niewielki),

  • lub dopuszczeniem go na okres próbny (w celu uzyskania danych na temat realnego konfliktu rowerzystów i pieszych)?

Poprę inicjatywę zniesienia zakazu jazdy rowerem po Wrocławskim Rynku

i zastąpienia go całkowitym dopuszczeniem ruchu. Rynek jest pięknym miejscem ,

a rowerzyści nie przeszkadzają pieszym. Usuńmy wreszcie zakazy , powstałe w głowach i na biurkach urzędników. OTWÓRZMY RYNEK ROWERZYSTOM!!!

 
Tomasz Kapłon,

kandydat do Rady Miejskiej z Komitetu Wyborczego Wyborców Rafała Dutkiewicza



ilosc komentarzy:
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2018 - 02 - 23
     
   
lista pozostałych artykułów w dziale aktualności
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 96 |
  9. 97 - 108 |
  10. 109 - 115 |
  1. Wyjazd studyjny 16-22.05.2010 Niemcy, Holandia
  2. Czy wypożyczalnia rowerów miejskich ruszy na wiosnę 2011?
  3. Propozycje na drugie spotkanie Rady
  4. Potrzeba 10 baniek na rowery, czyli ponad setka meili z apelem do Radnych w ramach naszej akcji
  5. Zaproszenie na SPLOT i "Zimę na dwóch kółkach" - na Szewskiej 18/12 (sobota)
  6. Wyślij apel do Radych Miasta w spawie zwiększenia budżetu na rowery!
  7. Apel WIR-u do Radnych: Wrocławia nie stać, żeby obcinać budżet na rowery!
  8. Siedem bram do Starego Miasta - omówienie przetargu na projekt
  9. Interwencja obywatelska w sprawie składowania śniegu i parkowania pojazdów
  10. Obniżanie krawężników vol.2 - drugi przetarg rozstrzygnięty
  11. Zaproszenie na III rocznicowego ALLEY'A - 4.12.2010 (sobota)
  12. Zaproszenie na warsztat: Samochód, rower i tramwaj: co możemy zrobić, by je pogodzić? 6.12.2010
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa