Cztery prośby w związku z przygotowaniami do kolejnej Rady Rowerowej
link_mdr
aktualności
2011 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 96 |
  9. 97 - 108 |
  10. 109 - 120 |
  11. 121 - 121 |
  min min min min min min min min min min min min
27 marca 2011

Cztery prośby w związku z przygotowaniami do kolejnej Rady Rowerowej

Drodzy Rowerzyści, w związku z przygotowaniami do kolejnego spotkania Rady Rowerowej zwracamy się do was z następującymi prośbami:
 

  1. Pilnie prosimy o podsyłanie waszych zgłoszeń miejsc gdzie najczęściej drogi rowerowe są zastawiane parkującymi autami. Apel ten wisi już od dłuższego czas na naszej stronie, a na kolejne spotkanie Rady (które będzie niebawem) chcielibyśmy mieć możliwie pełen spis takich miejsc do przedłożenia odpowiednim służbom.
    Chodzi o miejsca gdzie parkowanie na drogach rowerowych odbywa się notorycznie (np. ul. Zachodnia: w rejonie skrzyżowania z Młodych Techników). Można też zgłaszać chodniki, przy czym będzie to traktowane jako uzupełnienie (musimy się skupiać w pierwszej mierze na sprawach rowerowych).
    UWAGA: prosimy również w miarę możliwości o DOKUMENTACJĘ FOTO. Zdjęcia należy spakować, załadować na któryś z darmowych serwerów (np. wyslijto.pl) i przesłać link do takiej paczki na nasz adres.
      
  2. Prosimy także o wskazanie ulic w strefach uspokojonego ruchu (tzw tempo 30), gdzie notorycznie łamane są ograniczenia prędkości powodując istotne zagrożenie na drodze (np. ulica Piękna: od Armii Krajowej do Hubskiej). Będziemy się starali stworzyć także listę najbardziej palących ulic, gdzie konieczne jest zastosowanie fizycznych ograniczeń prędkości.
      
  3. Prosimy także o wskazanie ulic, na których waszym zadaniem potrzebne są kontrapasy. Czyli chodzi o ulice jednokierunkowe, gdzie:
    a/ jest potrzeba wytyczenia pasa dla rowerów "pod prąd";
    b/ jest fizycznie miejsce na wytyczenie takiego pasa, także po likwidacji miejsc postojowych. (np. ul Rybacka od Zachodniej do ciągu pod mostem Dmowskiego)
    UWAGA: prosimy podawać ulice spoza ścisłego centrum, które w tej materii już jest rozpracowane.
      
  4. Wśród naszych postulatów na ostatnie spotkanie Rady znalazły się ulice, gdzie naszym zdaniem ze "ścieżek rowerowych" nie można legalnie korzystać, najczęściej z tego względu, że nie można na nie legalnie wjechać. W związku z rozwojową sytuacją tych postulatów, prosimy po podsyłanie podobnych miejsc,
    które przeoczyliśmy, bądź o których nie wiemy.
    Chodzi o OBOWIĄZKOWE dla rowerzysty (zgodnie z obowiązującym prawem) drogi rowerowe bądź ciągi pieszo-rowerowe, z których rowerzysta skorzystać nie może nie łamiąc prawa. (np. ul. Powstańców Śl., od Nasypowej do Swobodnej, z uwagi na brak możliwości wjazdu na ścieżkę z jezdni)

rl

spacer
Ad. 3.
Kościuszki od Pułaskiego do Dworcowej. Są 3 pasy ruchu w jedną stronę, przy relatywnie niedużym ruchu (np. w porównaniu do Pułaskiego). Jeden pas spokojnie możnaby zagospodarować. Pewnie nawet na 2 pasy dla rowerów w 2 kierunkach, po obu stronach jezdni.

bw

Ad. 4
Ścieżka rowerowa na rodzie Powstańców Śląskich kolo nowo powstałego budynku (ing go budował) zlikwidowany przejazd przez rondo w zamian wąziutkie przejście, zaraz obok torowiska, gdzie dwoje ludzi nie może się wyminąć. Plus słup na samym środku że nawet rower trudno przeprowadzić trzeba wejść na torowisko.

Konrad

Ad. 4
Brak możliwości przejechania ul Kochanowskiego przez Mosty Jagiellońskie w kierunku na Psie Pole ze względu drogę jednokierunkową po lewej stronie, która się łączy ze ścieżką na moście i brak możliwości przejazdu po stronie prawej - schody na nasypie

jaszczomppoziomka

Ad3 Komuny Paryskiej, Lukasiewicza, ale bez kontrapasów jedzie się lepiej pod prąd. Wystarczy znak: Nie dotyczy rowerów Ad4 ulica Wybrzeże Wyspiańskiego https://picasaweb.google.com/mirekzimon/WybrzeEWyspiaSkiego#5188657184468964098 https://picasaweb.google.com/mirekzimon/WybrzeEWyspiaSkiego#5190961428855699250 Ponadto droga rowerowa jest zniszczona, po cześć przez ciężki sprzęt remontując tam jezdnie, według mnie nie nadaje się do jazdy, brak zjazdów w poprzeczne ulice. Brak wjazdu przed mostem Grunwaldzkim. Ciężkie samochody remontujących coś/koszących trawę robotników, często parkują na drodze rowerowej. Proszę zapytać czy pozapadana kostka z drogi rowerowej na Rodzie Regana, też zostanie wymieniona jak ta na torowisku. Mamy też tam przy nowym biurowcu, nową drogę rowerową która ma taką falistość, ze jedzie się jak po polnej drodze. Tak naprawdę staram się z tych pseudo dróg rowerowych nie korzystać, gdyż jazda po nich z prędkością 30-40km/h jest bardzo niebezpieczna.

Mirecki

ad wyspiańskiego
Na wybrzeżu wyspiańskiego samochody jeżdżą po drodze rowerowej bo jedynie tam mieszczą się pomiędzy słupkami. I to jest na całej długości (przy pwr), bo na chodniku robią sobie parking. Dojazd - chodnik jest wysłupkowany, a śmieszka rowerowa już nie, pozostaje jeszcze trawnik, ale ta już stoją samochody. Widać to na zdjęciach Mireckiego. Zresztą te słupki przy ddr są powyginane bo niektórzy się nie zmieścili swoimi autkami. Ogólnie tutaj jest problem, bo postawienie jeszcze jednego słupka na środku ddr uniemożliwi przejazd samochodom, ale zrobi się niebezpiecznie dla rowerzystów. Może maksymalnie zwęzić dojazdy do posesji i osłupkować taka aby samochód (nawet mały) nie mógł wykręcić z ddr na jezdnię. Czyli wąski tunel z gęsto postawionych wysokich(lusterka są najszersze!) słupów (nie rurek jak obecnie, coś przeciwczołgowego potrzeba) na dojazdach.

Ad. 4
Parkują w zasadzie wszędzie, tu ul. B. Polaka obok mostu Grunwaldzkiego, po lewej jest przejazd przez torowisko z dziurami w kostce, na drodze rowerowej. http://img194.imageshack.us/i/p1190553.jpg/ http://img13.imageshack.us/i/p1190554.jpg/ PS droga pieszo- rowerowa na Moście Grunwaldzkim, jest ryzyko kolizji pieszych i rowerzystów, pozna je zmniejszyć, malując oznakowanie poziome, 2 pasy dzielące drogę na pół ze strzałkami wskazującymi kierunek ruchu.

Mirecki

Takie tam
Ostatnie zdjęcia Mireckego - Tam nie parkują często. Drugi raz widzę taką sytuację. Jak widać coś się stało , a kultura tej furmana była niska. W efekcie zablokowała. Tam obok, bardziej w stronę polaka po ddr regularnie jeżdżą, gdyż parkują na chodniku obok manhatanu (za kioskami). Brudy trzeba prać publicznie, a więc: Ad1. Skrzyżowanie szczytnickiej i ładnej. Wyjazd z kontrapasu jest notorycznie zastawiony. Obowiązkowo stoi tam samochód tego sklepu na rogu. W efekcie zgodnie z prawem powinniśmy objeżdżać wysepkę z prawej strony, ale tam stoją samochody i klops. http://img715.imageshack.us/i/img0011it.jpg/ Ad~1. Krakowska 64, nielegalna reklama zabierająca ddr. Zdążyła już wrosnąć w naszą śmieszkę. http://img269.imageshack.us/i/img0005do.jpg/ Ad5. Skrzyżowanie traugutta, krakowska. Szkoła postawiła ekran, a rowerzyści mają absolutny brak widoczności. Trzeba wyjechać na ponad pół śmieszki, aby zobaczyć: czy tym razem jest bum, czy jeszcze nie. http://img855.imageshack.us/i/img0002mt.jpg/ Ad6. Krakowska po przeciwnej stronie praktikera. Co to za dziura i dlaczego na jezdni nie zrobią podobnej w ramach równości. Może warto napisać pismo do WTr, aby wybudowali tam most nad przepaścią. Ad4. Skrzyżowanie traugutta, krakowska. Nawet mamy światła i przejazd rowerowy , żeby za nim się anihilować. http://img688.imageshack.us/i/img0004ds.jpg/ Ad4. Wybrzeże wyspieńskiego. Jest sobie śmieszka ale na pwr nie ma zjazdów. Zostaje trawnik i nieliczne przejście dla pieszych oraz wyjazdy z posesji (w zasadzie kanciap). Ad2. Prusa na całej długości. Tak, pomimo tego,że częściowo są tam spowalniacze ruchu. Zwalniają jedynie na wysepce dla pieszych( przy parku obok poniatowskiego), świętokrzyskiej, wieczorka(jak jest czerwone). W efekcie jadąc 33km/h polowa samochodów musi wyprzedzać. Na oko chcą tam jeździć 50km/h i do tego dążą (dużo zaparkowanych samochodów inaczej byłoby 70). Ad3. Polaka na most grunwaldzki.http://img232.imageshack.us/i/img0010mazianie.jpg/ (skrócić też szlabany na parkingu obok przy uniwersytecie - ciężko się tam zmieścić rowerem) Ad3. Raciborska http://img39.imageshack.us/i/img0008dth.jpg/ i w zasadzie całe książe małe. Jest tam wiele jednokierunkowych ulic. Może nie budować kontrapasów ale dopuszczenie dla rowerów pod prąd. Ad3. Wrońskiego, a przynajmniej do budynku H4. Jest tam szeroko pomimo 2 rzędów zaparkowanych samochodów.

Neverhood

Uzupełnienie
Ad6. Krakowska po przeciwnej stronie praktikera. http://img200.imageshack.us/i/img0007ca.jpg

Neverhood

Ad1. Słowackiego przy placu społecznym. Parkowanie na ciągu pieszo rowerowym oraz zbyt blisko przejazdu rowerowego http://img651.imageshack.us/i/img0001ayv.jpg/ http://img219.imageshack.us/i/img0002uf.jpg/ Ad1. Klasyka prusa - bema. Ktoś ma lepsze zdjęcie? http://img717.imageshack.us/i/img0010jvd.jpg/ Ad4. Z okazji remontu urzędnik ma obowiązek ustawowy wyznaczenia objazdu : przy moście grunwaldzkim http://img7.imageshack.us/i/img0003jj.jpg/ Co ciekawę pod koniec zimy rozkroili krawężnik na przejeździe rowerowym aby go obniżyć. Oczywiście na szybkiego w celu zamkniecia tej trasy po 3 tygodniach. Przy jądrze regana jest identyczna znakologia. Ad4. Nowy most warszawski. Można skręcić jedynie w stronę wałów. W końcu jest linia ciągła. Jazda prosto = mandacik 100zł za przejazd po linii P2. http://img855.imageshack.us/i/img0005wz.jpg/ Ad7. Perełka na wyspiańskiego. Po mojemu to całą jezdnia jest ciągiem pieszo rowerowy, dodatkowo po prawej stronie występuje ddr dla chętnych. Nareszcie cywilizacja. http://img11.imageshack.us/i/img0004fb.jpg/

Neverhood

Ad. 4
Krakowska-na niskich łąkach, jadąc Krakowską w stronę centrum mamy po prawej drogę rowerową za parkanem nic nie widać duże ryzyko kolizji, przydało by się lustro, droga rowerowa tu się kończy przydał by się zjazd na jezdnie w stronę centrum. http://maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=51.096367,+17.056686&daddr=51.096423,17.056686&hl=pl&geocode=&mra=me&mrsp=1,0&sz=20&sll=51.096367,17.056661&sspn=0.00049,0.001321&ie=UTF8&t=h&z=20 Na całej Krakowskiej przydało by się podnieść drogę rowerową, na wyjazdach z posesji, podkreślając pierwszeństwo rowerzysty, i usuwając problem z hopkami na DR, tak zrobiono tutaj: http://maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=Nieznana+droga&daddr=skwer+Profesor+Kazimierza+Idaszewskiego&hl=pl&geocode=FefhCwMdbEYEAQ%3BFUDiCwMdh0cEAQ&mra=mift&mrsp=1&sz=19&sll=51.110265,17.057723&sspn=0.00098,0.002642&ie=UTF8&t=h&z=19

Mirecki



ilosc komentarzy: 10
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2018 - 08 - 18
     
   
lista pozostałych artykułów w dziale aktualności
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 96 |
  9. 97 - 108 |
  10. 109 - 120 |
  11. 121 - 121 |
  1. Nowe pasy i kontrapasy w centrum Wrocławia
  2. Zmiany w centrum - fotorelacja
  3. Dr Bike, czyli naucz się leczyć swojego stalowego rumaka
  4. Propozycje na trzecie spotkanie Rady
  5. Nie dwa, nie trzy, a 400 kółek dla dzieci!
  6. Z gospodarską wizytą w Twierdzy Toruń
  7. Nasze coraz węższe ulice przez te wasze nowe kamienice
  8. Cztery prośby w związku z przygotowaniami do kolejnej Rady Rowerowej
  9. Powstanie pierwszy we Wrocławiu wspólny pas autobusowo-rowerowy na placu Jana Pawła II
  10. WROSTRO 2011 - zaproszenie na 25 marca
  11. Czy zlikwidować ciąg pieszo-rowerowy na Jeleniogórskiej?
  12. Kolejne uwagi do projektu ul. Piaskowej (bez Nowego Targu)
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa