link_mdr
aktualności
2011 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 96 |
  9. 97 - 108 |
  10. 109 - 120 |
  11. 121 - 121 |
  min min min min min min min min min min min min
04 kwietnia 2011

Zmiany w centrum - fotorelacja

Krótka fotorelacja z wprowadzonych zmian w organizacji ruchu w centrum deszczowego Wrocławia.

Ulica Kiełbaśnicza. Z obu stron (od pl. Solnego i od Św. Mikołaja) obowiązuje zakaz wjazdu, z wyłączeniem dojazdów do posesji i rowerzystów. Ponieważ ulica jest jednokierunkowa, zaś Urząd stoi na stanowisku, że dopuszczenie ruchu rowerowego "pod prąd" jest możliwe jedynie za pomocą kontrapasu, na ulicy Kiełbaśniczej powstał kontrapas Znikąd Donikąd - bo w miejscu zatok postojowych:

Na razie kontrapas zaczyna się w połowie ulicy:

I kończy się na latarni:

Plac Solny. Słupki poszły w ruch. Jedyny skuteczny i tani sposób na kierowców:

Ulica Ruska. Kontrapas w miejscu dawnego postoju taxi:

Szerokość kontrapasa wyznaczają stare tory, a prędkość ograniczają dziury w jezdni:

Na razie kontrapas wymalowano do wylotu Rzeźniczej, choć oznakowanie twierdzi inaczej:

Ulica Rzeźnicza. Opustoszała, choć oznakowania nie zmieniono. Czyżby poskutkowała hiperaktywność Straży Miejskiej?

Ulica Św. Mikołaja. Powstał kontrapas na odcinku od Kiełbaśniczej do Rzeźniczej:

Przypomniano sobie także, że chodniki również nie są parkingami:

Przy okazji zmian oragnizacji ruchu Wrocław po raz kolejny wykazał się daleko idącą pomysłowością - wprowadził oryginalną interpretację znaku F-18:

Jak będzie z parkowaniem za miesiąc, czy dwa, gdy SM straci swój wigor, albo dostanie inne zadania? Czy nowe udogodnienia dla rowerzystów zdadzą egzamin? Zobaczymy. W każdym razie trzymamy kciuki.

Tutaj zaś podajemy oficjalny komunikat miasta:

Od 2 kwietnia 2011r. wprowadzone zostaną docelowe zmiany w organizacji ruchu na Starym Mieście uwzględniające wyłączenie z ruchu kołowego (nie dotyczy rowerów) północnej i wschodniej pierzei pl. Solnego:

  • ul. Ruska - odcinek od ul. Rzeźniczej do pl. Solnego - zmieniony zostanie kierunek ruchu. Na odcinku od pl. Solnego do Kazimierza Wielkiego zaprojektowano kontrapas rowerów
  • ul. Kiełbaśnicza  - odcinek od pl. Solnego do św. Mikołaja -  wyłączony zostanie z ruchu kołowego (nie dotyczy rowerów). Dojazd do posesji będzie możliwy od strony pl. Solnego. W obecnej zatoce postojowej wyznaczony zostanie kontrapas rowerowy.
  • ul. św. Mikołaja -  na odcinku od ul. Rzeźniczej do ul. Kiełbaśniczej - ustanowiony został  jeden kierunek ruchu, zaprojektowano także kontrapas rowerowy [...]

  • Wprowadzone zostaną również zmiany w docelowej organizacji ruchu na pl. Katedralnym, uwzględniające wyłączenie z ruchu kołowego w/w placu (nie dotyczy rowerów), dopuszczając możliwość dojazdu do posesji.

 

rl

spacer
Nie znają się na znakach w WIM
He he, ta nasza Inżynieria Ruchu nie zna się na znakach. Jak można stawiać z dwóch stron znaki B1( zakaz ruchu)i stosować wyłączenia dla mieszkańców? Należy stawiać B2 (zakaz wjazdu), bo zakaz ruchu oznacza, że na takiej ulicy nie ma ruchu. Jeśli jest tam kontrapas, czy dopuszczenie ruchu rowerów, to jest niedopuszczalne aby z ulicy jednokierunkowej zrobić takimi znakami ulice dwukierunkową i na dodatek dopuścić tam parkowanie. W ten sposób na wąskiej ulicy mogą się spotkać 4-5 pojazdów . Parkujące po jednej lub obu stronach +rowerzysta + dwa auta jadące w przeciwnych kierunkach. To już poprzednio było bezpieczniej bo jak rowerzysta jechał środkiem po jednokierunkowej to nikt go drzwiami nie uderzył ani nikt go nie przyciskał przy wyprzedzaniu. teraz jadąc na wprost rowerem od strony pl.Solnego pakujemy się na maskę auta.Nie możemy odbić w prawo bo zrobili na zbyt wąskiej jezdni ogródek piwny.Auto nie może odbić w lewo bo wjedzie na kontrapas lub latarnię (zdjęcie nr 3).Kierowca nie ma możliwości wyminąć rowerzysty w odległości 1 metra a w praktyce się o niego ociera.Jeśli to jest ulica dwukierunkowa ( a jest) to musi być ciągła linia rozdziału P2 na jezdni.Jeśli to jest Strefa Zamieszkania to co robią auta przy wschodniej krawędzi jezdni ? Przecież tabliczki dopuszczające dojazd do posesji (nie tylko dla mieszkańców)doprowadzą do nielegalnego parkowania w SZ tak jak się dzieje na Włodkowica, Odrzańskiej, św.Mikołaja. Właśnie na pierwszym zdjęciu widać to nielegalne parkowanie w SZ bez wyznaczonych miejsc oraz jak trudno rowerzyście będzie wyminąć nawet tak mały pojazd jak Straży Miejskiej. Albo dojazd do posesji albo parkowanie na jezdni , trzeba się zdecydować. Jak rowerzysta ma legalnie zjechać z kontrapasa bez przekraczania linii ciągłej , którą namalowano zbyt długą (foto nr 3)? 20 lat po komunie mam wrażenie, że żyję w kraju debili.

benek

Uzupełnienie do mojego poprzedniego komentarza.
Po przeczytaniu komunikatu UM o jednokierunkowej Kiełbaśniczej ( wjazd możliwy od pl.Solnego) przyjrzałem się wyłączeniom pod B1 z obu stron. I rzeczywiście od północy nie ma wyłączenia dla mieszkańców.Zmylił mnie radiowóz SM, który jedzie pod prąd. Proponuję zatem mandat dla SM .Nie widzę czy na wyłączeniu na Kiełbaśniczej od strony placu Solnego dopisali rowery. Niestety dostrzegam też inne kurioza. Pod znakiem B1 na Kiełbaśniczej od pl.Solnego umieszczono znak B36 (zakaz zatrzymywania) .Cała Polska będzie się z nas śmiać z takiego połączenia znaków.Po lewej stronie jezdni postawiono znak D40 (Strefa zamieszkania) a wiadomo, że w takiej strefie nie wolno zatrzymywać pojazdu jak nie ma wyznaczonych miejsc postojowych. Zatem zbędny znak B36 pod B1(który też jest błędny) zajął miejsce na znak D40 który błędnie umieszczono z lewej strony jezdni, pewnie dlatego, że nie mieścił się na słupku z prawej. Krytykowany przez Radka znak F18 nie spełnia norm nie tylko dlatego ze znak roweru jest na nim do góry nogami. Tu po części winne są nieprecyzyjne przepisy bowiem nie obejmują kontrapasów czyli znak F18a dotyczy tylko Straży Pożarej i karetek, ząś F18b autobusów komunikacji publicznej. Ponieważ nie ma znaków kontarapasa dokonano transpozycji znaku F19 (pas ruchu dla rowerów zgodny z kierunkiem jazdy pozostałych pojazdów) poprzez odwrócenie połowy znaku F18 czyli kierunku strzałki i piktogramu roweru do góry nogami. Byłoby to do przyjęcia bo ułatwia formowanie takiego znaku poprzez wycięcie foli programem do wykonywania znaków na ploterze i sklejenie znaku z dwóch połówek. Problem jest jednak poważniejszy bowiem pasy do kierunków przeciwnych są oznaczane podwójną linia ciągłą którą umieszcza się też na znaku F18a i F18b .Zatem nie można sobie odcinać połowy znaku F19 z pojedynczą linią poziomą do skonstruowania nieistniejącego znaku F18 (kontrapas) . Problem należy rozpatrzyć w aspekcie metodyki malowania linii P2 i P4. Dotąd linie P2a (wąską ciągłą stosowano do rozdzielania psów ruchu w tym samym kierunku przy prędkościach do 60km/h. Linię P2b (pojedynczą szeroką na 24 cm stosuje się do rozdzielania pasów w tym samym kierunku przy prędkościach większych oraz dla buspasów i pasów rowerowych. Do rozdzielenia pasów jazdy do przeciwnych kierunków należy stosować linię P4 (podwójna ciągła). zatem kombinowanie znaku F18 dla kontrapasa wyprzedza przepisy o znakach i można wybaczyć odwracanie roweru ale nie można rezygnować z podwójnej ciągłej na znaku jak i na jezdni. Za przekraczanie podwójnej ciągłej jest dwa razy droższy mandat. Podwójna ciągła byłaby mniej ścierana co przyczyniłoby się do poprawy bezpieczeństwa. Podwójna ciągła musiałaby być częściej odnawiana.

benek

SM schodzi na psy
Na zdjęciu nr 1 widać jak SM nie reaguje na nieprzepisowe parkowanie w Strefie Zamieszkania na ul.Kiełbaśniczej.---Na zdjęciu nr 5 widać jak SM nie reaguje na samochody parkujące za linią ciągłą na ul.Ruskiej

benek

SM z drogówką nie ma czasu
Straż miejska teraz wozi drogówkę. Furgonetka SM + 1 strażnik miejski (jako kierowca) + 1 policjant z drogówki. Ha, a ich celem jest łapanie ciężarówek. Co tam kontrapasy rowerowe ...

SM macha paluszkiem.
Dziś o 17:30 dwóch strażników przechadzało się po Kiełbaśniczej. Ani jednego auta od pl.Solnego do kościoła. Nagle jakiś ślepy kierowca jedzie od Solnego.SM go dopadła ale chyba na pogawędkę bo się im nudziło.Gościu "złamał" najważniejszy znak w kodeksie ?zakaz ruchu" a usłyszał tylko prośbę aby więcej tego nie czynił. Po chwili strażnicy wybyli gdy tymczasem na Ruskiej auta parkowały na skrzyżowaniu przed kopertami dla inwalidów oraz długi rzad aut parkował za kontrapasem czyli kierowcy przekraczali linię ciągłą i jechali po kontrapasie aby dotrzeć na chodnik. Na św.Mikołaja sytuacja nie lepsza, kontrapas zastawiony autami i rowerzyści muszą przekraczać linię ciągłą i jechać pod prąd pasem dla aut.

benek



ilosc komentarzy: 5
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2018 - 05 - 22
 
za: wroclaw.pl
 
   
lista pozostałych artykułów w dziale aktualności
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 96 |
  9. 97 - 108 |
  10. 109 - 120 |
  11. 121 - 121 |
  1. Nowe pasy i kontrapasy w centrum Wrocławia
  2. Zmiany w centrum - fotorelacja
  3. Dr Bike, czyli naucz się leczyć swojego stalowego rumaka
  4. Propozycje na trzecie spotkanie Rady
  5. Nie dwa, nie trzy, a 400 kółek dla dzieci!
  6. Z gospodarską wizytą w Twierdzy Toruń
  7. Nasze coraz węższe ulice przez te wasze nowe kamienice
  8. Cztery prośby w związku z przygotowaniami do kolejnej Rady Rowerowej
  9. Powstanie pierwszy we Wrocławiu wspólny pas autobusowo-rowerowy na placu Jana Pawła II
  10. WROSTRO 2011 - zaproszenie na 25 marca
  11. Czy zlikwidować ciąg pieszo-rowerowy na Jeleniogórskiej?
  12. Kolejne uwagi do projektu ul. Piaskowej (bez Nowego Targu)
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa