link_mdr
aktualności
2011 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 96 |
  9. 97 - 108 |
  10. 109 - 120 |
  11. 121 - 121 |
  min min min min min min min min min min min min
19 lipca 2011

Powstał pierwszy we Wrocławiu pas bus+rower

Przed czterema miesiącami donosiliśmy o projekcie, teraz donosimy o wykonaniu na pl. JP II pierwszego we Wrocławiu wspólnego fragmentu pasa autobusowo-rowerowego. A także o kilku innych ułatwieniach na placu.

Od niedzieli funkcjonuje. Wspólny pas dla rowerów i autobusów to tak naprawdę kilkanaście metrów wspólnej przestrzeni na skrzyżowaniu pl. Jana Pawła II (dawniej 1 maja) na pasie prowadzącym w kierunku centrum. Rozwiązanie to ma tą zaletę, iż rowerzyści wreszcie mają możliwość legalnej jazdy przy prawej krawędzi jezdni przez skrzyżowanie. Nie muszą jechać środkowym pasem przez plac, czy też uprawiać slalom w zatłoczonym przejściu podziemnym.

Rowerzyści oprócz piktogramów na jezdni (być może przydałoby się ich więcej) otrzymali specjalny sygnalizator rowerowy – dzięki niemu dobrze widzą kiedy należy ruszyć z linii startu.

Minusem rozwiązania jest oczywiście dzielenie pasu z pojazdami komunikacji zbiorowej. Można obawiać się, że rowerzyści będą opóźniać jazdę autobusów. Na pierwszy rzut oka, jest to jednak marginalny problem. Autobusy zazwyczaj startują ze świateł wolniej niż rowerzyści, zaś zaraz za skrzyżowaniem znajduje się przystanek MPK, więc i tak muszą zwalniać. Jak bus+rower pas będzie funkcjonował w dłuższym okresie czasu – zobaczymy. Poniżej przykład sytuacji, gdy autobus jedzie na „zielonej fali”, a rowerzysta startuje z linii zatrzymania. Jak widać, nie wyhamowuje to mocno autobusu.

Niestety, dzielenie pasa z autobusami dotyczy to tylko kierunku jazdy na wschód. Jadąc na zachód rowerzysta w dalszym ciągu musi jechać przez plac pomiędzy autami, a autobusami – na środkowym pasie. Co do przyjemnych nie należy.

Oprócz tego udogodnienia, w ramach remontu torowisk opisywanego tutaj rowerzyści i piesi dostali także przejazd i przejście przez plac na wysokości ul. Sokolniczej. Dzięki temu powstała dobra alternatywa do tuneli pod placem oraz dojście do przystanków w poziomie jezdni.

Dobrą wiadomością jest także przejazd rowerowy na wysokości ul. Bolesławieckiej / Głogowskiej.

Małą wtopą jest brak możliwości legalnego wyjazdu rowerem z ul. Sokolniczej na plac (kier. północ) – zabrakło tabliczki T-22 „nie dotyczy rowerów”.

Większymi wtopami są za to braki usprawnień dla rowerów na pl. Strzegomskim – o czym pisaliśmy wcześniej. Smutne jest przede wszystkim to, że szeroko zakrojona akcja remontów torowisk na pozostałych ulicach (Ślężna, Piłsudskiego, Grabiszyńskiej, Podwale, Hubskiej…) nie wzięła pod uwagę możliwości polepszenia doli rowerzystów w mieście, że zmarnowano efekt synergii.

Ale żeby nie kończyć minorowo - na razie pas bus+rower jest rozwiązaniem awangardowym w Polsce. Dzięki zapobiegliwości Sekcji Rowerowej UM. W galerii obok - fotorelacja.

Radek Lesisz


 

spacer
kostka
Co tam robi kostka?

Neverhood

bus plus rower
Dziś jechałem przez JP2 i miło mnie zaskoczył fakt istnienia pasa :) Trzeba tylko uważać w miejscu gdzie pas się kończy, bo wpada się w dość wąską ulicę, gdzie dwoma pasami mkną samochody. Ale mimo to pozytywnie :) O opóźnianie autobusów bym się nie martwił tam, bo jak zauważył autor jest zaraz przystanek, więc i tak ledwo ruszą ze świateł i już się zatrzymują.

wrocławianin100

świeża kosteczka i spychanie na margines
I już można obietnice oficera D.Chojnackiego o asfaltowych drogach dla rowerów sobie wsadzić. Dla mnie osobiście ta nowość to straszne utrudnienie - wcześniej można było bezpiecznie jechać lewym pasem, gdy chciało się później skręcić w lewo w Nowy Świat.

MU

Nareszcie
Faktycznie przejazd w kierunku rynku stał się w reszcie tak wygodny, jak powinien być. Pozostaje tylko prosić o szybkie rozwiązanie przejazdu przez pl. Jana Pawła w kierunku na zachód, bo poprzez otwarcie odcinka drogi rowerowej tylko z jednej strony plac pozostał bardzo niebezpieczny dla rowerzystów tam jadących. Zgodnie z Kodeksem, jadąc ze Świętego Mikołaja przez pl. Jana Pawła wypadałoby zająć rowerem lewy pas, by na wysokości Sokolniczej skręcić gwałtownie w lewo (gdzie nie ma wydzielonego pasa dla rowerów, a jadący samochodem nie mają w ogóle pojęcia, że może istnieć skrzyżowanie). To chyba jedyna możliwość wjazdu na drogę rowerową wzdłuż ul. Legnickiej, po której rowerzysta jest zobowiązany jechać.

jkolonko

Jak mam z drogi dla rowerów wjechać na ten pas? Zjeżdżając ze ścieżki prowadzącej przez Sokolniczą, czy może zjeżdżając z przejazdu przez Legnicką? Co z jazdą prawym pasem? Na dojeździe do skrzyżowania oprócz BUS-a przydałby się symbol roweru.

mol

znów mają swoją słuszną ...
Co to za mania stawiania znaku A7 z tabliczką dotyczy rowerzystów! Znów wymyślanie koła od nowa? Takie coś jest mylące, zabiera cenny czas na analizę znaku przed skrzyżowaniem. Czyli jest to zabieg zmniejszający bezpieczeństwo. Po robotniczej teraz na sokolniczej stawiają tego swojego najnowszego paszkwila. Może krbrd nakłonicie do pomocnej opinii/zaleceń. Wiem, że tam są leśne dziadki, ale ... Na coś takiego biurwa i projektancina może zmienili by swoje najnowsze wygłupy.

Neverhood

rowery ponad wszystko
Proponuję w wielu miejscach na bus pasach ku "uciesze" pasażerów namalować rower na asfalcie .Będziemy podziwiać za szyb autobusu jadącego rowerzystę od tyłu i spowalniającego ruch autobusu lub blokującego przejazd . Proponuję aby jeszcze przed tramwajami namalować między torami logo roweru jako kolejną atrakcję dla pasażerów. Proponuję aby powołać organizację lub oficera pasażerskiego aby przeciwdziałać głupocie i stronniczym decyzjom za biurka oraz brakowi wyobraźni i logiki .Już na chodnikach piesi mają atrakcję z masowego wysypu rowerzystów a zmotoryzowani z jadących przed nimi wolno rowerzystów a teraz kolej na bus pasy i na przewożenie rowerów w tramwajach itd.ale zapominając o innych . Panowie biurokraci - więcej szacunku dla zmotoryzowanych bo to oni z opłat i mandatów i wydatków pieniężnych związanych z użytkowaniem samochodu wnoszą najwięcej dochodów do budżetu gminy i państwa oraz są źródłem utrzymania innych .

stop - agresywnej i utrudniającej życie innnym roweromanii

rowery ponad wszystko
Proponuję w wielu miejscach na bus pasach ku "uciesze" pasażerów namalować rower na asfalcie .Będziemy podziwiać za szyb autobusu jadącego rowerzystę od tyłu i spowalniającego ruch autobusu lub blokującego przejazd . Proponuję aby jeszcze przed tramwajami namalować między torami logo roweru jako kolejną atrakcję dla pasażerów. Proponuję aby powołać organizację lub oficera pasażerskiego aby przeciwdziałać głupocie i stronniczym decyzjom za biurka oraz brakowi wyobraźni i logiki .Już na chodnikach piesi mają atrakcję z masowego wysypu rowerzystów a zmotoryzowani z jadących przed nimi wolno rowerzystów a teraz kolej na bus pasy i na przewożenie rowerów w tramwajach itd.ale zapominając o innych . Panowie biurokraci - więcej szacunku dla zmotoryzowanych bo to oni z opłat i mandatów i wydatków pieniężnych związanych z użytkowaniem samochodu wnoszą najwięcej dochodów do budżetu gminy i państwa oraz są źródłem utrzymania innych .

stop - agresywnej i utrudniającej życie innnym roweromanii



ilosc komentarzy: 8
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2018 - 10 - 17
 
Wjazd na jezdnię - poszerzenie drogi rowerowej i wyniesienie przejazdu
Nowy przejazd i przejście na wys. Sokolniczej
Wylot Sokolniczej - brak T-22
Barierki oddzielają od peronu
Dojazd do skrzyżowania
Bus+rower na wlocie na skrzyżowanie
Oznakowanie pionowe
Sygnalizator dla rowerzystów
Bus+rower na wylocie ze skrzyżowania
W działaniu
Niewidzialna infrastruktura - niewidzialna śluza rowerowa w działaniu
 
   
lista pozostałych artykułów w dziale aktualności
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 96 |
  9. 97 - 108 |
  10. 109 - 120 |
  11. 121 - 121 |
  1. Ciąg pieszy z dopuszczonym ruchem rowerów
  2. Społeczny raport na temat ruchu rowerowego we Wrocławiu
  3. Co nowego na Wróblewskiego c.d.
  4. Rower na festiwal Nowe Horyzonty
  5. Trzeci pakiet projektowy – wybierz najpotrzebniejszą trasę rowerową
  6. Powstał pierwszy we Wrocławiu pas bus+rower
  7. Dwukierunkowy ruch rowerowy na ulicach jednokierunkowych
  8. Relacja z III posiedzenia rady ds rozwoju ruchu rowerowego we Wrocławiu
  9. We Wrocławiu rowerzystów jest 3,5%
  10. Spotkanie Klubu Złośliwych i Niedobrych Cyklistów vol.2 – relacja
  11. Rajd Rowerowy dla Tybetu: Przystanek Wrocław - relacja
  12. Zaproszenie na weekendowe rajdy rowerowe Razem Bezpieczenie
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa