Trzeci pakiet projektowy – wybierz najpotrzebniejszą trasę rowerową
link_mdr
aktualności
2011 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 96 |
  9. 97 - 108 |
  10. 109 - 120 |
  11. 121 - 121 |
  min min min min min min min min min min min min
20 lipca 2011

Trzeci pakiet projektowy – wybierz najpotrzebniejszą trasę rowerową

We Wrocławiu istnieje ponad 170 km ścieżek rowerowych, czym lubią chwalić się urzędnicy, ale co niekoniecznie przekłada się na jakość podróżowania rowerem. Dużym problemem jest niedostatecznie rozwinięta infrastruktura rowerowa w centrum oraz urywające się drogi rowerowe na punktach teleportacyjnych.

Priorytetem polityki rowerowej Wrocławia, ujętym w tzw. planie czteroletnim, jest od dawna postulowane przez środowiska rowerzystów spięcie tras rowerowych w spójną sieć. Do tej pory Sekcja Ruchu Rowerowego przeprowadziła przetargi na zaprojektowanie tras rowerowych – tzw. pierwszy i drugi pakiet oraz przetarg na projekt „rowerowych bram” do centrum, czyli udogodnień umożliwiających wjazd rowerem na Stare Miasto.

W pierwszym i drugim pakiecie projektowym ujęto drogę rowerową i pasy rowerowe w ulicach Św. Mikołaja, drogi rowerowe na Piaskowej, na Grabiszyńskiej, Żmigrodzkiej, Powstańców Śląskich, Ślężnej, Mickiewicza, Jana III Sobieskiego, Nowowiejskiej (o szczegółach pisaliśmy przed dwoma laty tutaj) oraz trasę rowerową na ulicy Świdnickiej i pas przez skrzyżowanie Ruskiej i Kazimierza Wielkiego, na których realizację niedawno ogłoszono przetarg.

Jak zapowiadaliśmy w relacji z ostatniego posiedzenia rady ds rozwoju ruchu rowerowego podajemy do wiadomości i konsultacji listę tras proponowanych do trzeciego pakietu. Lista jest długa, w związku z tym konieczne będzie wybranie tych propozycji które są najpilniejsze z punktu widzenia rowerzystów.

Stąd prosimy czytelników portalu Rowerowy Wrocław o wskazanie (najlepiej w komentarzach) miejsc z poniższej listy, gdzie budowa lub przebudowa trasy rowerowej jest priorytetowa. Czas: do niedzieli 24 lipca.

Wkrótce być może uda nam się przedstawić opis rozwiązań proponowanych na poniżej wymienionych lukach w systemie tras:

  1. Kazimierza Wielkiego – Oławska – Traugutta (od Św. Mikołaja do Pułaskiego)
  2. Wierzbowa – plac Dominikański (od Fosy do Wita Just’n Center)
  3. Świdnicka – Widok (od Renomy do Kazimierza Wielkiego)
  4. Dworcowa – Krasińskiego (od Suchej, przez wschodni tunel dworcowy do skrzyżowania Oławskiej/Traugutta/Krasińskiego)
  5. Zamkowa–Pl. Wolności–Kładka Sądowa–Muzealna–Zielińskiego-Gajowicka (od Kazimierza Wielkiego do Hallera)
  6. Strzegomska – Robotnicza (od Nowodworskiej do placu Strzegomskiego)
  7. Legnicka (od Milenijnej do placu Jana Pawła II) – przebudowa i likwidacja wąskich gardeł
  8. Powstańców Ślaskich (od Swobodnej do Sztabowej) – przebudowa i likwidacja wąskich gardeł
  9. Borowska (od wiaduktu kolejowego na Grota Roweckiego do Suchej)
  10. Chińska, Centralna i łącznik do Buforowej (włączenie Brochowa do sieci dróg rowerowych)
  11. Wyszyńskiego – przebudowa i likwidacja wąskich gardeł
  12. Bałtycka – Pomorska – Odrzańska
  13. Trzebnicka (od pl. Powstańców Wlkp do Probusa)
  14. Jedności Narodowej od Mostów Warszawskich do Drobnera
  15. Hubska – Sucha
  16. Piłsudskiego od Dworca Głównego do Świdnickiej
  17. Wróblewskiego – przebudowa
  18. Aleja Różyckiego i Paderewskiego
  19. Św. Antoniego (łącznik z placem Jana Pawła II)
  20. Grabiszyńska od pętli tramwajowej do Zaporoskiej
  21. Plac Grunwaldzki po północnej stronie
  22. Swobodna – Owsiana (od Borowskiej do Zaporoskiej)
  23. Nowodworska
  24. Obornicka (od Bezpiecznej do Bałtyckiej)
  25. Sudecka (od Wiśniowej do Ronda)
  26. Hallera od Odkrywców do Grabiszyńskiej
  27. Szpitalna – Tęczowa
  28. Walońska – Na Grobli
  29. Boya-Żeleńskiego (od Kasprowicza do wiaduktu kolejowego)
  30. Bystrzycka (brakujący fragment łączący z  ul. Na Ostatnim Groszu)

Kamil Bocian

spacer
nr trasy
1

Paweł Hawrylak

15.

typ

trasy
11, 12, 17!

juustyna

trasa
1

szatan

najlepiej postańców, bo tam ciemno i dziur nie widać.
oprócz 8, jeszcze 12.

bartek

nr.1, 5, 26
nr.1, 5, 26

Szypa23

trasa
1

Janis

Moje priorytety: 7. Legnicka 12. Bałtycka – Pomorska – Odrzańska To czego nie ma na liście: Św. Mikołaja - Nowy Świat - Grodzka (chodnik od strony Odry - przydałyby się przejazdy przez skrzyżowania i ciągi pieszo-rowerowe) Bystrzycka (droga rowerowa urywa się 200m przed ul. Na Ostatnim Groszu)

4,11, 14, 29
Trasy nr 4 (zdecydowany priorytet - przebicie się przez główną linię kolejową w centrum jest wszędzie problematyczne), 11, 14 (biała plama na niezłym trakcie z Psiego Pola do centrum), 29

Daga

numer
2 i 3 priorytetowo

Barto

trasy
2, 3, 5, 8, 11, 26

szszmama

15 - teraz ścieżka się kończy nie wiadomo gdzie, dalej jazda czy chodnikiem czy ulicą jest ciężka, bo nawierzchnia paskudna. 4 - teraz przejechać na drugą stronę torów, a później dostać się do centrum bardzo ciężko, przydałaby się alternatywa dla Pułaskiego.

Tiff

1!!

m4ur0

1,2,3
trasy: 1,2,3 dodatkowo 13 i 14

kwazar

z racji tego ze czesto przemieszczam się legnicką (milenijna<-> centrum) podziele się swoją opnią, na całej długości ulicy legnickiej, stosunkowo niewielkim kosztem można wydzielić ruch rowerowy od pieszego i zlikwidować wąskie gardło w postaci przewężenia i przystanku autobusowego na skrzyżowaniu z zachodnią i inowrocławską. po zlikwidowaniu tych niedogodności, jestem pewien że ten prawie 4kilometrowy odciniek można by pokonać w czasie szybszym niż autobus

orest

trasy
nr 8, 2, 3, 4

M.

Prop
4 i 11

Marcin

1 i 3

goska

5

dolores

propozycje
1, 2, 3, 15, 16, 28

Jan

trasy
3,14,11

piterek

trasy:
1,2,3,6,8,15,16 Przede wszystkim najgorzej jest w okolicach centrum, ja bym od tego zaczęła... Ale też okolice: Hubska, Borowska, Kamienna... chociaż żeby krawężniki tam zlikwidowac, to byłby sukces! Zresztą nie tylko tam...

Ania Lu

20,3,5

gp

trasy
Najważniejsza jest spójność ddr w centrum, ale szkoda mi, że muszę dojeżdżać ulicą Lotniczą, bo nie ma dróg dla rowerów na pilczyckiej, popowickiej i starogroblowej (trasa mieszczańska). Być może zmieni się w związku z projektem Tramwaju+, który jest budowany teraz na Kozanowie oraz są plany wyburzenia dwóch wiaduktów na Popowicach i wybudowania nowych, aby mogły się pod nimi zmieścić 2 jezdnie.

elafl

koniecznie
1 !!!

pawel

trasy
1 - w końcu gdzieś trzeba zrobić trasę rowerową W-Z. Ewentualnie to samo na promenadzie, ale nawierzchnia musiałaby być wymieniona. 7 - j.w. 2 - 3, 8 - główna trasa centrum <-> południe 9 - trochę jest, a trochę nie ma. Spójna trasa, bez krawężników i bez tej żałosnej kostki brukowej. 10 - no wypadałoby, Brochów jest coraz bardziej zasiedlane, a prowadzą do niego dwie ulice - Mościckiego - dziurawa i bardzo duży ruch, do tego regularnie zalana oraz Konduktorska - jeszcze bardziej dziurawa i średni ruch. Miejsce na Konduktorskiej na ścieżkę i chodnik jest. 11 - przebudowa na niemal całej długości + wpięcie trasy do istniejącej na pl. Społecznym + poprowadzenie chociaż jednej trasy przez park na Promenadę 12,13,14 - trzeba zrobić chociaż jedną ścieżkę która umożliwi przejazd na północ 16,17,20,21 Najpierw zacząłbym od centrum i od spięcia sieci na linii północ - południe oraz wschód - zachód w jedną spójną i logiczną całość.

vocativus

trasy
1,2,6,7,11 i 14

Arfalath

Księże Małe i dalej
System dróg rowerowych w mieście powinien pozwolić na swobodne przemieszczanie się osobom także spoza miasta. Dotychczas mamy świetną ścieżkę rowerową na Krakowskiej, która jednak kończy sie brutalnie i jak ktoś chce przedostać się w stronę księża lub Radwanic/Siechnic, to musi walczyć o życie z tirami na drodze albo jechać od ul. Tyskiej do Radwanic (odcinek 750 m) koszmarnym niewiadomo czym (ani to chodnik, ani ubita ziemia, nierówne, krawężniki). Dlatego apeluję to ułożenie chociaż kostki i zrobienie chodnika od początku Wrocławia od strony Radwanic do ul. Tyskiej. To naprawdę ułatwiłoby przemieszanie się ludziom z przedmieść rowerem po Wrocławiu, a nikomu nie trzeba mówić, że gro kierowców we Wrocłąwiu to ludzie z przedmieść. Podejrzewam, że na innych \"dojazdówkach\" we Wrocławiu jest podobnie.

Kuba

trasy:
1,2,3,6,8,15,16 Przede wszystkim najgorzej jest w okolicach centrum, ja bym od tego zaczęła... Ale też okolice: Hubska, Borowska, Kamienna... chociaż żeby krawężniki tam zlikwidowac, to byłby sukces! Zresztą nie tylko tam...

Ania Lu

Księże Małe i dalej
System dróg rowerowych w mieście powinien pozwolić na swobodne przemieszczanie się osobom także spoza miasta. Dotychczas mamy świetną ścieżkę rowerową na Krakowskiej, która jednak kończy sie brutalnie i jak ktoś chce przedostać się w stronę księża lub Radwanic/Siechnic, to musi walczyć o życie z tirami na drodze albo jechać od ul. Tyskiej do Radwanic (odcinek 750 m) koszmarnym niewiadomo czym (ani to chodnik, ani ubita ziemia, nierówne, krawężniki). Dlatego apeluję to ułożenie chociaż kostki i zrobienie chodnika od początku Wrocławia od strony Radwanic do ul. Tyskiej. To naprawdę ułatwiłoby przemieszanie się ludziom z przedmieść rowerem po Wrocławiu, a nikomu nie trzeba mówić, że gro kierowców we Wrocłąwiu to ludzie z przedmieść. Podejrzewam, że na innych \"dojazdówkach\" we Wrocławiu jest podobnie.

Kuba

Trasy:
1,7,30 Ułatwi to mieszkancom zachodnich osiedli wjazd do scislego centrum.

Mariusz

Trasy:
10, 19, 27

linka

7
7

M

Trasy:
1 2 8 11

mt

Trasy:
11, 17, 21

Mateusz K

trasy
11, 14, 1

komutator

trasy:
1,2,3,6,8,15,16 Przede wszystkim najgorzej jest w okolicach centrum, ja bym od tego zaczęła... Ale też okolice: Hubska, Borowska, Kamienna... chociaż żeby krawężniki tam zlikwidowac, to byłby sukces! Zresztą nie tylko tam...

Ania Lu

Nadodrze i Ołbin
zdecydowanie numery 12,13,14 + 19.

Alek

trasy:
1, 4, 14

rowerzysta

trasa 10
Jako mieszkaniec Brochowa głosuję na trasę nr.10. Brochów nie jest połączony z miastem żadnymi chodnikami a ulice są w złym stanie, wąskie i nie oświetlone, dlatego niebezpieczne dla rowerzystów. Trasy rowerowe łączące Brochów z centrum byłyby wspaniałym udogodnieniem dla rosnącej rzeszy rowerzystów w tej części miasta. Pozdrawiam

radek

trasy
12, 13 i 16

Kamik

Trasy priorytetowe
5,11,20,26

Andrzej G

trasy:
1,2,3,6,8,15,16 Przede wszystkim najgorzej jest w okolicach centrum, ja bym od tego zaczęła... Ale też okolice: Hubska, Borowska, Kamienna... chociaż żeby krawężniki tam zlikwidowac, to byłby sukces! Zresztą nie tylko tam...

Ania Lu

6, 7 i Minska
Mieszkancom Muchoboru Wielkiego bardzo doskwiera brak trasy rowerowej wzdluz ulicy Minskiej (za Futura Park) - jezdnia jest dziurawa, waska i samochody notorycznie przekraczaja dozwolona predkosc, chodniki (jesli w ogole sa) to sa bardzo waskie, nie nadaja sie dla rowerzystow.

Czarny Latawiec

1, 5, 7, 8, 17, 18 !!!

Paulab

Nadodrze
Trzebnicka, Pomorska i oś Kazimierza-Traugutta, czyli trasy 1, 12 oraz 13.

tomeq

3,6,7,8,16
trasy: 3, 7, 8, 16 obowiazkowo!!!!

joannaetso

14,21,29
Często tam jeżdżę i ścieżki bardzo by się przydały. Na drugim miejscu 1,3,11,12.

g

trasy:
1,2,3,6,8,15,16 Przede wszystkim najgorzej jest w okolicach centrum, ja bym od tego zaczęła... Ale też okolice: Hubska, Borowska, Kamienna... chociaż żeby krawężniki tam zlikwidowac, to byłby sukces! Zresztą nie tylko tam...

Ania Lu

trasy rowerowe
Piłsudskiego od Dworca Głównego do Świdnickie Świdnicka – Widok (od Renomy do Kazimierza Wielkiego) Kazimierza Wielkiego – Oławska – Traugutta (od Św. Mikołaja do Pułaskiego)

Jakub Gryzowski

trasy rowerowe
Piłsudskiego od Dworca Głównego do Świdnickie Świdnicka – Widok (od Renomy do Kazimierza Wielkiego) Kazimierza Wielkiego – Oławska – Traugutta (od Św. Mikołaja do Pułaskiego)

Jakub Gryzowski

trasy
11, 5, 14, 1, 17.

aga

trasy:
1,2,3,6,8,15,16 Przede wszystkim najgorzej jest w okolicach centrum, ja bym od tego zaczęła... Ale też okolice: Hubska, Borowska, Kamienna... chociaż żeby krawężniki tam zlikwidowac, to byłby sukces! Zresztą nie tylko tam...

Ania Lu

dworzec!
4! Nie ma teraz jak przejechać spokojnie z jednej strony torów na drugą, koniecznie trzeba jakąś drogę do centrum zrobić od Gaju. Ścieżka na Borowskiej się urywa a kierowcy nie lubią tam rowerzystów na ulicy.

Ania

trasy:
1,2,3,6,8,15,16 Przede wszystkim najgorzej jest w okolicach centrum, ja bym od tego zaczęła... Ale też okolice: Hubska, Borowska, Kamienna... chociaż żeby krawężniki tam zlikwidowac, to byłby sukces! Zresztą nie tylko tam...

Ania Lu

Trasa nr 10
Czasem jadę z Brochowa do pracy rowerem. Pożądna trasa rowerowa na Konduktorskiej i Buforowej bardzo ułatwiłaby mi życie.

Rafał

trasy:
1,2,3,6,8,15,16 Przede wszystkim najgorzej jest w okolicach centrum, ja bym od tego zaczęła... Ale też okolice: Hubska, Borowska, Kamienna... chociaż żeby krawężniki tam zlikwidowac, to byłby sukces! Zresztą nie tylko tam...

Ania Lu

moje priorytety
moje priorytety w kolejności są takie: 4,6,7,9,11,16,19,1

Jarek

Tadam!
Poproszę o 2, 4 i 11. :D

Marek Cal-Całko

nie znalazłem najważniejszego!
Nie znalazłem tego czego od wielu lat brakuje najbardziej we Wrocławiu- trasy, która pozwoliłaby ominąć dworzec PKP z północy na południe tj. od placu Dominikańskiego do aquaparku.

Luke

4!!

Tamasia

6, 7, 20
6, 7, 20

Ja

Trasa
Moje typy to: 12,22,27,30

bbbhulk

12, 30
12, 30

Rowerzysta

4, 12, 15 i wszystkie pozostałe ;) ale najważniejsze centrum i jego bliższe i dalsze okolice.

Maya_ka

4, 12, 14

Kasia

3,5,6,8,16,20

k.a

ciezki wybor, bo kazda sciezka jest potrzebna, ale niech bedzie: 1, 11, 14, 21

Pawel

mój wybór
2,3,8,16

ppiotrekk

trasy
1, 4, 6, 14, 30

lil_peter

trasy
1, 4, 6, 14, 30

lil_peter

1,2,3,8,9,25 (trzy ostatnie to prywata...)

Tato

1, 3, 5, 6, 8

Rob

12, 1, 14
Na chodniku przy Pomorskiej często jest więcej rowerzystów niż pieszych. Nie mam dużych wymagań- chodnik jest szeroki, namalujcie mi jedynie linię i co parę metrów rowerek, a bedę szczęśliwa. Jest jeszcze ulica po ktorej czeto jeżdżą rowerzyści, bo spina dwie drogi rowerowe- Szczytnicka miedzy dawnym XIV L.O. a Curie-Skłodowskiej. Niebezpieczna jest jazda zarówno po chodniku (wąski i dziurawy, duzo pieszych) jak i po ulicy (dziurawa i zapadnieta kostka, spory ruch, tramwaje i co 30m nieprawidlowo zaparkowane auto). Nie potrzebuje tam ściezki, poradzę sobie na ulicy, tylko jesli czyta to ktoś z SM lub Policji to bardzo proszę o czestsze wpadanie z lawetą w to miejsce;)

Ola

16
16

Antoni

4
4 i to w obie strony

ks

1,7,12,14,20,30

Piotr

1

szy

12,14,29
12,14,29

kz

i
4

de

1; 3; 7; 11; 14; 16;17
Centrum i główne arterie.

Lula

20, 26
20,26

mmm

Trasa 15, Huby i dalej odcięte od świata:(

Roks

13 i 14
Z Karłowic do Starego Miasta

Karol

4

Tama-chan

3,4,8,11!
3. Świdnicka – Widok (od Renomy do Kazimierza Wielkiego) 4. Dworcowa – Krasińskiego (od Suchej, przez wschodni tunel dworcowy do skrzyżowania Oławskiej/Traugutta/Krasińskiego) 8. Powstańców Ślaskich (od Swobodnej do Sztabowej) – przebudowa i likwidacja wąskich gardeł 11. Wyszyńskiego – przebudowa i likwidacja wąskich gardeł

karafka

1, 3, 16

molukka

1,4,9,15,16,17

Robert

4 i 16 koniecznie. Mamy długą ścieżkę na powstańców ale dalej już jest ciężko się dostać np. na plac społeczny do tamtejszych dróg

Koks

11, 21, 3

miki

proponuję trasy o numerach 21, 11

Tomek

11 i 16
bez cienia zawahania!

hermesmarana

3,5,7,19

massa

3,5,7,19

massa

Legnicka
Jak dla mnie nr 7 (Legnicka) - potrzeba spójna trasa i konsekwencja, a nie skanie z prawej na lewą i co chwila wąskie gardło. Do tego kilkaset metrów ścieżki, która teraz kończy się razem z końcem ulicy Długiej. Potrzebny jest łącznik od Długiej przez Rybacką do trasy rowerowej wzdłuż Legnickiej do Rynku (w planach jest kontrapas w stronę Długiej, co dużo poprawi, ale odcinek na wysokości pl. Solidarności pozostaje problemem - duży ruch, autobusy, dwa pasy i kostka brukowa).

Yasiu

1, 4, 16!
moje typy: 1, 4, 16!

morswin

14
Ścieżki od mostów warszawskich są nieciągłe - wymagają przebudowy.

Ziolek

14
mi osobiście przydała by się 14 LOL pokonało mnie zabezpieczenie antybotowe:P liczbowo = "pięć"

Jarek

centrum, grabiszyńska i parę innych
1,4,5,8,12,16,20

Renata

trasa 6
trasa 6 konieczna.

ann

trasy: 4,7,14,16

ewa

4, 14, 11, 29

ofca

11, 21, 7, 29, 8 (w tej kolejności)
11. Wyszyńskiego – przebudowa i likwidacja wąskich gardeł 21. Plac Grunwaldzki po północnej stronie 7. Legnicka (od Milenijnej do placu Jana Pawła II) – przebudowa i likwidacja wąskich gardeł 29. Boya-Żeleńskiego (od Kasprowicza do wiaduktu kolejowego) 8. Powstańców Ślaskich (od Swobodnej do Sztabowej) – przebudowa i likwidacja wąskich gardeł

Zuza Krajewska

Przebudowa i likwidacja wąskich gardeł
Jeśli dobrze wydać pieniądze, to przede wszystkim na przebudowę i likwidację wąskich gardeł na obecnych drogach rowerowych, a także zapewnienie bezpieczeństwa na skrzyżowaniach z prostopadłymi ulicami (znaki uprzedzające o skrzyżowaniu z drogą rowerową!). Inaczej byle jak (tanio) wytyczeni drogi dla rowerów tylko pogorsza sprawę. Jakkolwiek ciekawe są nowe pomysły (np. 4) byłbym zatem przede wszystkim za 7, 8, 9, 11 jeśli trzeba ograniczyć się do listy.

jkolonko

Południe - dworzec
9: Borowska (od wiaduktu kolejowego na Grota Roweckiego do Suchej) 16: Piłsudskiego od Dworca Głównego do Świdnickiej

wojtazs

Północ/Południe
Kolejno: 8, 3, 2.

Mar

Uzupelniamy trasy
Witam, oto moje typy: 6. Strzegomska – Robotnicza (od Nowodworskiej do placu Strzegomskiego) 19. Św. Antoniego (łącznik z placem Jana Pawła II) 3. Świdnicka – Widok 20. Grabiszyńska od pętli tramwajowej do Zaporoskiej 4. Dworcowa – Krasińskiego (od Suchej, przez wschodni tunel dworcowy do skrzyżowania Oławskiej/Traugutta/Krasińskiego) Czesc, to brakujace fragmenty DDR na moich trasach. Pozostale to, w mojej opinini newralgiczne odcinki, gdzie jazda po ulicy moze sprawiac trudnosci.

TerrorMole

byle konsekwentnie
uważam, że trzeba stawiać - nawet kosztem innych rozwiązań - na zrobienie jednego ciągu, ale od początku do końca. Najbardziej wkurza mnie, że ścieżki albo się kończą na słupie, albo co parę metrów odcinki z nowiuśkiego asfaltu mieszają się z betonowym, dziurawym chodnikiem etc. Nie wiem jakie są środki miasta, ale niech zrobią tyle ciągów ile mogą, ale kompleksowo. Poza tym gdyby miastu NAPRAWDĘ zależało na rowerach, to chyba za ułamek kosztów np. fragmentu obwodnicy śródmiejskiej byłoby w stanie wybudować ciągi wiodące z głównych peryferyjnych dzielnic do centrum już dawno.

Rafal Duk

1 & 3
zdecydowanie 1 i 3

moosh

1 i 20
ale 20. (Grabiszyńska) to najlepiej odcinek FAT - Pl. Legionów.

lysiutki

1, 3, 7, 14, 25, 30

Michał Grodecki

7
7

Adi

propozycje
9- bo jest potrzebna mieszkańcom Ołtaszyna i Partynic, żeby przedostać się do dworca. 1- koniecznie!!!

Alina

1, 3, 4, 16, 20, 25

Dorota

1 i 16

kajak

3, 8, 20, 26
3, 8, 20, 26

6, 7, 20
6, 7, 20

Ja

1 3 5 20

6, 7, 8, 30 ... imo przede wszystkim należy zająć się trasami o dużym ruchu, z dziurami w przebiegu, właśnie takimi jak na strzegomskiej czy legnickiej. plus wszelkie trasy prowadzące do dworca głównego, w tej chwili na rowerze ciężko tam dojechać skądkolwiek.

artek

6,7,23,30
do tego dodał bym ul. Na ostatnim Groszu (do poprawki slalomy z lewej na prawą i za wysokie krawężniki mam cienkie kółka a przez to właściwie to juz ósemki)i te cholerne światła chcesz jechac na wprost to blokuja cie one trzy razy ;/ (samochody jadą za jendym razem)

Długi

3 i 5
3 - to już powinno być od dawna, więc o co chodzi?! Świdnicka – Widok (od Renomy do Kazimierza Wielkiego) 5 - takie coś to byłby coś fantastycznego, tylko że wymaga to remontu samych ulic, zwłaszcza Zielińskiego, Gajowickiej i Muzealnej które są w fatalnym stanie Zamkowa–Pl. Wolności–Kładka Sądowa–Muzealna–Zielińskiego-Gajowicka (od Kazimierza Wielkiego do Hallera)

3 i 5

1 (pas ruchu dla rowerów) albo nic
Ale tylko jako pas ruchu dla rowerów, żadnego spowalniania przez śmieszki chodnikowe. Trasa dostosowana do prędkości średniej 30kh/h. Później należy ja połączyć z ul. Krakowską i zrobić pas ruchu dla rowerów powrotny.

Mirecki

1, 7, 30
zdecydowanie odcinki 1, 7, 30.

Zdecydowanie 11, 13, 14, 19 i 1.

Magda

11, 21, 4
Proponuje 11,21,4

Polee

4, 1 i 3.

Tomek

6 - szczególnie pod Gądowianką, w tej chwili bardzo niebezpieczny odcinek 20 - tylko dlaczego nie do samego centrum 26

michal garstka

4,5,13,16 + pozostałe + ulica Kościuszki przez którą się nie da przejechać!

Jakub Z.

13, 12
Z Polanki i Różanki nie ma wygodnego dojazdu w kierunku rynku. Droga rowerowa wzdłuż ul. Trzebnickiej jest ciągle zapełniona ludźmi (2 przystanki, E. Leclerc, Tauron, Urząd Skarbowy) i kończy się zaraz za Nadodrzem. Most Osobowicki (w tej chwili nie jest drogą rowerową) ma TRAGICZNĄ nawierzchnię - nierówno położone płyty, a po jezdni aż strach jechać ze względu na duży ruch i prędkość wyprzedzających aut. Dodatkowa propozycja: Nadodrze -> Nowowiejska -> Piastowska -> Pl. Grunwaldzki lub Nadodrze -> Nowowiejska -> Roentgena (pod prąd) -> przez teren akademików Pwr? do Placu Grunwaldzkiego Trzymam kciuki!

Michał

4, 5, 10, 14, 27
a jak się da, to jeszcze 1, 6 i 8. I wszelkie dojazdowe trasy z obrzeży..

kama

to ja rzucę jeszcze coś od siebie
1 Kazimierza Wielkiego - Oławska - Traugutta 4 Dworcowa - Krasińskiego 5 Zamkowa - Muzealna - Zielińskiego - Gajowicka

karo

1

moje typy
14, 2, 1, 11, Ogólnie mam wątpliwości co do metody glosowania. Moim zdaniem algorytm ważności jest prosty i oczywisty: priorytet na trasy główne i bliskość centrum, oraz istnienie bądź nie alternatywy na tym kierunku oraz obecne warunki ruchu (jeżeli są znośne to rozstrzygamy na korzyść wąskich gardeł).

rocez

priorytetowo
1,4,7,17

radek

proponowane numery tras:
3, 7, 16, 30

kasia

trasy
1,3

wed

6,30
Oczywiście wiele tras jest potrzebnych. Jednak z powodu ograniczonych funduszy proponuję 6 i 30. Strzegomska (6)jest potrzebna ze względu na duży ruch rowerowy i sporą prędkość samochodów - jest niebezpiecznie. Natomiast 30 to tanie i nieskomplikowane (jest miejsce, brak przeszkód poza jednym drzewem)połączenie kilku długich ciągów rowerowych (Klecińska/estakada, Na Ostatnim Groszu, Bystrzycka). Brakuje mi tu ddr na Mińskiej na całej długości (od kościoła do Factory), czy bardzo niebezpiecznej dla rowerzystów Aviceny (połączenie Oporowa z zachodem miasta) Popieram też zdanie jednego z przedmówców, że poza ddr w centrum miasta (owszem, bardzo potrzebne) trzeba też pomyśleć o wylotach z miasta. Podniesiony argument, że brak bezpiecznych dla rowerzystów wjazdów generuje ruch samochodowy jest moim zdaniem trafiony. Wystarczy popatrzeć na obrzeża Wrocławia jak przytoczone przez przedmówcę Radwanice czy np. Smolec. Mogę się założyć, że po zrobieniu do tych miejscowości ddr (z powiatem czy gminami pewnie da się dogadać) udział rowerzystów w lokalnym ruchu istotnie przekroczy 3,5% Taką ddr w stronę Smolca można by potem sukcesywnie przedłużać na S czy SW w stronę Ślęży czy na pogórza...Rozmarzyłem się...

Witek

moje trasy
3, 5, 6, 7 Dodatkowo chciałbym zaproponować wybudowanie łącznika (ścieżki rowerowej i chodnika) między skrzyżowaniem ulic Królewieckiej, Maślickiej i Brodzkiej a przejazdem kolejowym na ul. Głównej. Odcinek ten ma ok 350m. Dzięki niemu rowerzyści i piesi ze Stabłowic w końcu mogliby bezpiecznie dotrzeć do Królewieckiej, gdzie jest już ścieżka rowerowa i chodnik.

Paweł

chciałoby się wszystkie, ale skoro trzeba wybrać:
4,5,7,12,16,19

K.

1,4,12

CHOMIK

Propozycja
Zdecydowanie 7 i 24. I może jeszcze 5.

WrocNam

priorytetowe
1, 7, 8, 11

Virus

TRASA NR 7
ul. Legnicka

SNOL

4, 1.

13!
13 14 27 13 koniecznie, bo to jedno z najbardziej bezsensownych rozwiązań. spokojnie można by połączyć też Chrobrego przez Pl. Powstańców WLKp. z Trzebnicką robiąc przejazd dla rowerów na wysokości wylotu Kleczkowkiej. Na Chrobrego jest teraz małe natężenie ruchu samochodowego, świetne ma rower+tramwaj, tylko po dojeździe na pięknie wyremontowany pl. Powstańców Wlkp. jest problem.. legalnie trzeba go omijac naokoło, co jest bez sensu.

linka

trasy
6, 20, 26.

smi

trasy:
3,5,9,10,11,15,20,22

terminator

trasy o które szczególnie proszę:
4, 8, 15, 17. Rowerzystów przybywa (to bardzo dobrze!), ścieżek też powinno, dla bezpieczeństwa i wygody wszystkich wrocławian. Pozdrawiam

Andrzej



ilosc komentarzy: 148
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2018 - 08 - 19
     
   
lista pozostałych artykułów w dziale aktualności
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 96 |
  9. 97 - 108 |
  10. 109 - 120 |
  11. 121 - 121 |
  1. Ciąg pieszy z dopuszczonym ruchem rowerów
  2. Społeczny raport na temat ruchu rowerowego we Wrocławiu
  3. Co nowego na Wróblewskiego c.d.
  4. Rower na festiwal Nowe Horyzonty
  5. Trzeci pakiet projektowy – wybierz najpotrzebniejszą trasę rowerową
  6. Powstał pierwszy we Wrocławiu pas bus+rower
  7. Dwukierunkowy ruch rowerowy na ulicach jednokierunkowych
  8. Relacja z III posiedzenia rady ds rozwoju ruchu rowerowego we Wrocławiu
  9. We Wrocławiu rowerzystów jest 3,5%
  10. Spotkanie Klubu Złośliwych i Niedobrych Cyklistów vol.2 – relacja
  11. Rajd Rowerowy dla Tybetu: Przystanek Wrocław - relacja
  12. Zaproszenie na weekendowe rajdy rowerowe Razem Bezpieczenie
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa