Trzeci pakiet projektowy – podsumowanie głosowania
link_mdr
aktualności
2011 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 96 |
  9. 97 - 108 |
  10. 109 - 120 |
  11. 121 - 121 |
  min min min min min min min min min min min min
16 sierpnia 2011

Trzeci pakiet projektowy – podsumowanie głosowania

Nieco ponad trzy tygodnie temu pytaliśmy się o wskazanie tras rowerowych, które Waszym zdaniem powinny zostać wybudowane w pierwszej kolejności, aby sieć wrocławskich dróg rowerowych stała się spójna i wygodna. Do wyboru było trzydzieści tras zaproponowanych przez Sekcję ds. Ruchu Rowerowego przy wrocławskim magistracie, które łącznie z gotowymi już projektami z tzw. pierwszego i drugiego pakietu mają przyczynić się do udrożnienia miasta dla ruchu rowerowego.

Pod artykułem oraz na naszym facebookowym profilu pojawiło się w sumie ponad 150 komentarzy z różnymi propozycjami i uzasadnieniami . Na podstawie Waszych wpisów udało się zauważyć pewne tendencje, choć mamy świadomość niedoskonałości tej formy ankiety. Dlatego zastrzegamy, że ostateczny zestaw tras, które pojawią się w pierwszych przetargach, może się nieco różnić od tego, co wskazaliście w ankiecie. Co chyba jednak najistotniejsze - głosowanie nie jest dla nikogo wiążące; miało jedynie wskazać jakie są oczekiwania i potrzeby wśród ludu. Będzie to zatem (jedynie) cenna wskazówka dla magistratu przy podejmowaniu decyzji.

Wyniki prezentujemy poniżej:

  1. miejsce, 52 głosy: Kazimierza Wielkiego – Oławska – Traugutta (od Św. Mikołaja do Pułaskiego)
    Nie jest dla nas zaskoczeniem, że propozycja wprowadzenia infrastruktury rowerowej na trasę W-Z okazała się szczególnie atrakcyjna. Obecnie, aby w miarę komfortowo przejechać centrum ze wschodu na zachód trzeba omijać je wzdłuż fosy (bo niedawno stworzony pas obejmuje tylko fragment W-Ztki), lub próbować jechać ulicą Grodzką, która dla mniej sprawnych rowerzystów może być niebezpieczna (większość popyla chodnikami). Opracowywane właśnie projekty kontrapasów oraz tzw. bram do centrum powinny polepszyć sytuację rowerzystów w tym rejonie, jednak to właśnie trasa W-Z wydaje się kluczowa do spięcia głównych tras rowerowych w centrum. Inwestycja ta będzie też pierwszym krokiem do postulowanej od wielu lat przez urbanistów rewitalizacji tego miejsca.
  2. miejsce, 36 głosów: Świdnicka – Bożego Ciała – Widok (od Renomy do Kazimierza Wielkiego)
    Niebawem rozpocznie się budowa trasy rowerowej łączącej ścieżkę na Powstańców Ślaskich z trasą wzdłuż fosy. Rowerzyści za pomocą pasa rowerowego zostaną sprowadzeni na jezdnię ulicy Świdnickiej, gdzie wyznaczony będzie szeroki pas samochodowo-rowerowy. Propozycja, która zdobyła drugie miejsce jest przedłużeniem tej trasy do skrzyżowania Kazimierza Wielkiego i Szewskiej, gdzie ma powstać jedna z rowerowych bram do centrum.
  3. miejsce, 34 głosy: Dworcowa – Krasińskiego (od wschodniego tunelu dworcowego do Traugutta)
    Wysoka pozycja tej trasy pokazuje, jak niedostatecznie skomunikowane są dzielnice położone na północ i południe od dworca kolejowego. Wkrótce wyremontowana zostanie skrajnie niebezpieczna ulica Pułaskiego, lecz projekt "ścieżki" znalazł się tam zupełnie przypadkowo i będzie mocno wybrakowany, nie planuje się poszerzenia przejazdu pod torami w ciągu ulicy Stawowej, ani udogodnień dla rowerzystów na Kołłątaja. Za to po remoncie Dworca Głównego ma zostać otwarty dla rowerzystów tunel wschodni. Dlatego trasa łącząca ulicę Suchą z placem Społecznym spotkała się z tak dużym uznaniem.
  4. miejsce, po 30 głosów – Legnicka od Milenijnej do placu Jana Pawła II oraz Wyszyńskiego na całej długości.
  5. miejsce, 28 głosów: Jedności Narodowej od Mostów Warszawskich do Probusa
  6. miejsce, po 21 głosów: Powstańców Śląskich od Swobodnej do Sztabowej oraz Zamkowa – Kładka Muzealna – Muzealna – Zielińskiego – Szczęśliwa – Gajowicka od Kazimierza Wielkiego do Hallera.
    Trasa łącząca planowany wjazd do centrum przy Muzeum Miejskim z pozbawionymi infrastruktury rowerowej Gajowicami. Będzie alternatywą dla bardzo zatłoczonej drogi rowerowej na Powstańców Śląskich.
    Legnicka, Powstańców, Jedności i Wyszyńskiego to istniejące, bardzo popularne trasy rowerowe. Niestety pełne są one zwężeń, nieciągłości i innych „atrakcji”, które na trasach magistralnych nie powinny mieć miejsca.
  7. miejsce, 19 głosów: Bałtycka - Most Osobowicki – Reymonta – Pomorska – Mosty Pomorskie od Zmigrodzkiej do Grodzkiej
    Bardzo potrzebna trasa, łącząca północne osiedla z Centrum – obecnie istniejąca w szczątkowej formie przy Parku Staszica oraz przy Bałtyckiej.
    Tę samą liczbę głosów uzyskała trasa na ulicy Strzegomskiej między Nowodworską a placem Strzegomskim.
  8. miejsce, 18 głosów: Grabiszyńska od pętli tramwajowej do Zaporoskiej. Częściowo istniejąca, bardzo ważna trasa, urywająca się obecnie przy ulicy Żelaznej.
  9. miejsce, 14 głosów zdobyło połączenie trasy przy fosie z projektowaną drogą rowerową na ulicy Piaskowej biegnące przy Galerii Dominikańskiej i dalej - ulicą Wierzbową.
    Tyle samo głosów oddano na połączenie Dworca Głównego z ulicą Świdnicką biegnące ulicą Piłsudskiego.
  10. miejsce, 12 osób wskazało jako ważne połączenie ulicy drogi rowerowej na ul. Bystrzyckiej z obwodnicą śródmiejską.
  11. miejsce, w 10 komentarzach pojawiła się trasa na ulicy Trzebnickiej.
  12. miejsce, po 8 głosów padło na trasy przy Borowskiej, Hubskiej-Suchej, Placu Grunwaldzkim i Wróblewskiego.
  13. miejsce, uzupełnienie ścieżki na Hallera oraz połączenie placu Jana Pawła II z św. Antoniego wskazało 7 internautów
  14. miejsce, trasa łącząca Brochów wzdłuż ulicy Chińskiej spodobała się sześciu osobom
  15. miejsce, infrastrukturę rowerową na ulicy Szpitalnej i Boya-Żeleńskiego chciałyby 4 osoby.
  16. miejsce, jeden głos mniej padł na ulicę Sudecką od Ronda do Wieży Ciśnień na Wiśniowej. Zaledwie po jednym głosie dostały również propozycje tras na Suchej – Owsianej, Różyckiego – Paderewskiego, Nowodworskiej, Obornickiej oraz łącznik na ulicy Walońskiej.

Pojawiły się także propozycje spoza listy:

  • trasa rowerowa z Radwanic wzdłuż ulicy Opolskiej
  • trasa na ulicy Nowy Świat i Grodzkiej
  • poprawki Na Ostatnim Groszu
  • ulica Buforowa
  • trasa wzdłuż Piastowskiej, Nowowiejskiej i Słowiańskiej (tu przypomnijmy, iż na Nowowiejskiej zaprojektowano, wedle starej szkoły ścieżkę, która będzie biegła po str. północnej wydzielona z chodnika, od Sienkiewicza do Prusa)
  • połączenie przejazdu kolejowego na ul. Głównej ze skrzyżowaniem Królewieckiej, Maślickiej i Brodzkiej (to zostało już zaprojektowane i leży na półce)
  • dwukrotnie wspominane ulice Mińska i Awicenny (tu przypomnijmy, iż w ramach nadchodzącego remontu Awicenny nie powstanie NIC dla rowerzystów).


Podsumowanie:

Wile osób wskazywało trasy w pobliżu swojego miejsca zamieszkania, lub takie, którymi na codzień jeżdżą. Jednak duża liczba głosów np. na trasę przy ulicy Dworcowej pokazuje, że nasi czytelnicy zerkali na plan Wrocławia i świadomie wskazywali także nieistniejące trasy z dużym potencjałem. Świadczy to też o istotnej trudności jaką stwarza dojechanie z dzielnic akademickich (Grunwald, Biskupin) na Dworzec Główny.

Wyraźna przewaga tras rowerowych znajdujących się w Centrum i do Centrum prowadzących, potwierdza postulaty podnoszone przez nas od wielu lat – udostępnienie Starego Miasta, ucywilizowanie ulicy Kazimierza Wielkiego oraz ulic do niej prowadzących.

Nieciągłość tras na Legnickiej, Jedności Narodowej, czy Wyszyńskiego daje się we znaki wielu naszym czytelnikom. Dowodzi to, iż są to trasy o najliczniejszej rzeszy użytkowników.

Wszystkie wymienione trasy rowerowe są bardzo potrzebne, co podkreślano w wielu komentarzach.

Dziękujemy za liczny udział w ankiecie. Mamy nadzieję, że w budżecie znajdzie się wystarczająca ilość pieniędzy do realizacji inwestycji rowerowych. O stanie prac nad trzecim pakietem projektowym będziemy na bieżąco informować.

 

 Kamil Bocian



ilosc komentarzy:
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2018 - 08 - 18
     
   
lista pozostałych artykułów w dziale aktualności
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 96 |
  9. 97 - 108 |
  10. 109 - 120 |
  11. 121 - 121 |
  1. Siedem obietnic głównych Rafała Dutkiewicza ver 2.0.1.1.
  2. Zaproszenie na obiecujący happening - 22.09.2011
  3. Europejski Dzień Bez Samochodu, czyli coroczne utrapienie władz Wrocławia
  4. Zamiast ścigać urzędników za złe oznakowanie, oskarżają rowerzystkę
  5. Dutch Town Puławy - holenderskie doświadczenia w uspokajaniu ruchu w Polsce
  6. Zaproszenie na otwarcie trasy rowerowej po śladzie dawnej kolejki wąskotorowej w Dolinie Baryczy
  7. Ruszyła wypożyczalnia tandemów
  8. Chodnik odzyskany, chodnik stracony, czyli święte status quo obronione
  9. Głównie olewka, czyli po raz kolejny o zatoce autobusowej na Głównej
  10. Kontrapas na Polaka i sygnalizator z zieloną strzałką
  11. Czy cyklochodnik na Kosmonautów będzie obligatoryjny? Kolejne podejście do C16/T22
  12. Trzeci pakiet projektowy – podsumowanie głosowania
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa